5 C
București
marți, 3 decembrie 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriÎntâi campion la tine acasă, apoi brand peste hotare

Întâi campion la tine acasă, apoi brand peste hotare

Succesul internațional validează numele unei companii care se afirmă mai întâi la ea acasă, spun antreprenorii

România poate genera branduri cu impact internațional, dar antreprenorii au nevoie de validare pe plan local și apoi de extindere pe piețe externe. Aceasta a fost una dintre concluziile Conferinței ZF, Branduri Românești 2024.

Calitatea face diferența, în competiția cu timpul și prețul, mai spun câțiva dintre reprezentanții unor brand-uri de succes din România.

„Ca să te numeşti brand, ar trebui să fii campion undeva şi ideal este să fii la tine acasă, pentru că înţelegi mai uşor consumatorul şi nevoia, cultura şi obiceiurile. Pe urmă, într-o formă consolidată, mergi pe alte pieţe, în funcţie de oportunităţi“, a afirmat Raul Ciurtin, cofondatorul Verdino.

Un alt aspect punctat de antreprenorii prezenţi la conferinţă, a fost că succesul vine din oferirea unor produse şi servicii de înaltă calitate, care răspund nevoilor consumatorilor şi creează valoare pe termen lung.

„În următorii 5-7 ani, începând cu anul viitor, când vor creşte din nou taxele, va fi foarte greu să ţii made in România la un standard de preţ şi de cost, astfel încât clientul să vină către tine. De aceea am făcut noi schimbarea aceasta şi ne-am dus către acei 5%-7% din piaţă. Recomand tuturor să meargă către acel segment de calitate şi nu de cantitate, pentru că va fi din ce în ce mai greu să luptăm cu Temu şi alte site-uri agregatoare imense care vor veni să dea un preţ, atâta tot. Nu poţi să te baţi cu ei şi n-o să ne putem bate cu ei“, a spus și Marius Dan, cofondator al brandului Tudor Personal Tailor.

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Ilie Bolojan: PNL este un partid responsabil, care susţine parcursul pro-european

Ilie Bolojan le-a recomandat alegătorilor PNL să o voteze pe Elena Lasconi Liberali au decis prin vot, susţinerea candidaturii Elenei Lasconi în turul al doilea...

Industria manufacturieră din România, în scădere, pentru a cincea lună consecutiv

Managerii din industrie indică o cerere slabă, atât pe piața internă, cât și pe cea externă, ca fiind principalul factor al scăderii Datele raportate de...

Alexandr Dughin: România va face parte din Rusia. MAE: Rusia va eșua

După ce i-a luat, luni, oficial, apărarea lui Călin Georgescu, arătând că este la curent și preocupat de alegerile prezidențiale din România, Vladimir Putin...
Ultima oră
Pe aceeași temă