Guvernul Germaniei refuză să accepte planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie începând cu 2035, potrivit ministrului de finanțe Christian Lindner.
În încercarea sa de a reduce emisiile care încălzesc planeta cu 55% până în 2030, față de nivelurile din 1990, Comisia Europeană a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 provenite de la mașinile noi până în 2035.
Aceasta înseamnă că ar fi imposibil să se vândă mașini cu motoare cu combustie începând de atunci.
Parlamentarii din Parlamentul European au susținut propunerile luna aceasta, înainte de negocierile cu țările UE privind legea finală.
Vorbind la un eveniment găzduit de asociația industrială germană BDI, Lindner a declarat că vor exista în continuare oportunități pentru motoarele cu combustie.
Deci o interdicție era greșită, a confirmat el, spunând că guvernul nu va fi de acord cu această legislație europeană.
Dar Lindner, membru al Partidului Liberal Democrat, care împarte puterea cu social-democrații și Verzii, a declarat că Germania va fi în continuare o piață de top pentru vehiculele electrice.
Prin accelerarea trecerii la vehiculele electrice cu emisii zero, UE urmărește să abordeze problema sfertului din emisiile UE care provin din transporturi, care au crescut în ultimii ani.
Firme precum Volkswagen au anunțat deja că intenționează să nu mai vândă mașini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035, însă unele grupuri industriale au avertizat împotriva interzicerii unei tehnologii specifice și au afirmat că obiectivele mai ambițioase pot fi atinse doar dacă factorii de decizie politică sprijină o dezvoltare masivă a infrastructurii de încărcare.
UE negociază, de asemenea, propuneri care să impună țărilor să instaleze puncte de încărcare publice la intervale regulate de-a lungul drumurilor principale.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!