Ford Otosan Craiova a marcat miercuri inaugurarea unei noi linii de asamblare a bateriilor, un pas semnificativ în sprijinul producției viitoare de vehicule electrice, potrivit Ziarului Financiar.
Inițiativa reprezintă o premieră pentru România, fiind pentru prima dată când un constructor auto demarează producția în serie de acumulatori pentru mașini electrice în țară, bateriile urmând să echipeze modelele electrice Puma Gen E, Tourneo Courier și Transit Courier.
Inițial, bateriile urmau să fie importate din Ungaria.
La eveniment a fost prezent ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, împreună cu Ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan, și reprezentanți ai autorităților locale, inclusiv Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, și Președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.
Producția versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma Gen-E este planificată pentru acest an, parte a unei investiții de 490 de milioane de euro, anunțate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.
Primele livrări de mașini electrice, în primăvara lui 2025, spune directorul Ford România
„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne şi automatizate unităţi de producţie auto din Europa şi suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt aşteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esenţial în strategia de electrificare a companiei la nivel european,” a declarat Fırat Elhüseyni, Președintele Ford Otosan România.
Bateriile vor fi asamblate în secția de motoare și transportate printr-un sistem de conveior aerian către secția de asamblare finală a vehiculelor.
Noua linie de producție este echipată cu stații automatizate, operată de roboți și coboți, dar și cu stații manuale, gestionate de angajați.
Suprafața dedicată noii linii de asamblare este de peste 4.000 mp, incluzând zonele logistice și fiind complet integrată în procesele de fabricație existente.
În prezent, Ford Otosan România produce și versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, acesta din urmă fiind printre cele mai vândute modele Ford din Europa, alături de motorul său de 1.0 l EcoBoost.
Uzina din Craiova funcționează în trei schimburi și are în prezent peste 6.600 de angajați.