Netflix a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de anulări în urma donației făcute de cofondatorul și președintele companiei, Reed Hastings, în sprijinul candidatului democrat Kamala Harris la funcția de președinte al SUA.
Potrivit Bloomberg, clienții din SUA au anulat abonamentele Netflix într-un ritm mai rapid în luna iulie, cu o rată de 2,8%, comparativ cu orice altă lună începând din februarie. Această creștere a fost în mare parte atribuită deciziei companiei de a elimina treptat nivelul său de bază, cunoscut sub numele de Basic, care era cea mai ieftină versiune fără publicitate a platformei.
Perioada de cinci zile de după susținerea lui Hastings a fost deosebit de neobișnuită, chiar și pentru luna iulie, conform agenției de presă citate.
Reed Hastings, un donator democrat, și-a exprimat susținerea pentru Kamala Harris printr-o postare pe platforma de social media X pe 22 iulie. Ulterior, Hastings a declarat pentru The Information că a donat 7 milioane de dolari unui super PAC pro-Harris, conform G4Media.ro.
După ce susținerea publică a fost anunțată, susținătorii lui Donald Trump au început să îndemne oamenii să renunțe la serviciul Netflix. Au fost postate fotografii cu conturile închise, însoțite de hashtag-ul #CancelNetflix.
La trei zile după ce donația a devenit publică, a fost înregistrată cea mai mare rată de anulări a abonamentelor Netflix din acest an.
Cu toate acestea, creșterea numărului de anulări a durat doar câteva zile și nu a fost la fel de severă ca reacția din 2020, când conservatorii au cerut retragerea filmului francez Cuties de pe platformă, pe care l-au considerat exploatarea copiilor.
Aceasta nu este prima dată când companiile de divertisment se confruntă cu reacții negative în urma implicării directorilor lor în probleme politice.
De exemplu, Walt Disney a avut o dispută de doi ani cu guvernatorul Floridei, Ron DeSantis, după ce compania a criticat o lege care restricționează discuțiile în clasă privind orientarea sexuală și identitatea de gen.