27 C
București
sâmbătă, 13 iulie 2024
AcasăSocialEvenimentCursă TAROM anulată, după zgomote și miros de ars la bordul avionului

Cursă TAROM anulată, după zgomote și miros de ars la bordul avionului

O aeronavă TAROM a fost oprită de la decolare într-o cursă de la Bruxelles la Aeroportul Internațional Otopeni, după zgomote și miros de ars resimțite la bord.

Potrivit informațiilor obținute de “România liberă” de la surse din aviație, Cursa RO 374 Bruxelles – Otopeni operată cu un avion Boeing 737-800 înmatriculat YR-BGL a trebuit să întrerupă decolarea până în viteza de luare a deciziei denumită V1, ca urmare a unui zgomot puternic auzit de către piloți în cabina, urmat de aprinderea unor semnalizări de avarie pe circuitele electrice și de un puternic miros de ebonită arsă 

La manșele aeronavei se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și pe tipul de avion care au acționat conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri.

Decizia de întrerupere a decolării a fost luată în timp util și a fost urmată de cea de revenire la poziția de parcare.

După inspecția tehnică obligatorie, aeronava nu a mai putut continua zborul și pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel.

În cursul acestei zile o echipa tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației.

Se estimează că avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orei 16:00.

Situația tehnică a avioanelor Companiei Na’ionale de Transport Aerian TAROM S.A. este din ce în ce mai ]ngrijor[toare, deoarece, în ultimele dou[ săptămâni, 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile, potrivit acelora;i surse.

Ieri, controlul SAFA de siguranță a zborului efectuat la Paris a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF căruia i s-a stricat și un motor.

Problemele tehnice nejustificate, teoretic, sunt completate de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate.

Tehnicienii români de sol autorizați sunt ofertați, de exemplu, de către KLM cu un câștig de 63 euro pe oră, în timp ce la TAROM el câștigă în jurul a 7-8 mii lei pe lună.

Decizia de scoatere din componența TAROM a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut și tristele experiențe din trecutul apropiat cu acest gen de măsuri conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă