19.9 C
București
sâmbătă, 14 septembrie 2024
AcasăEconomieCompaniile caută programele de well-being

Companiile caută programele de well-being

Sondajul realizat de EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, evidențiază tendințele în programele de well-being din companii.

Majoritatea acestor programe includ evenimente de team building, consiliere și suport psihologic, precum și sesiuni de gestionare a emoțiilor și relațiilor.

Companiile caută programele de well-being

În ceea ce privește bugetul alocat pentru aceste inițiative:

  • 41% dintre companii au menținut bugetul la același nivel în ultimii doi ani.
  • 38% dintre companii au crescut sumele alocate pentru well-being.

Aceste informații sugerează o atenție constantă și, în unele cazuri, o creștere a resurselor dedicate bunăstării angajaților în mediul corporativ.

Cererea pentru programe de well-being a cunoscut un trend ascendent după pandemie, iar angajații au început să acorde o importanță sporită acestui tip de ateliere. Încep să fie dezvoltate și programe mai complexe, integrate, care sunt construite pornind de la necesitățile reale din companii. Pe de altă parte, succesul acestui tip de inițiative depinde și de implicarea și susținerea managementului. Ei sunt primii care declară că se simt epuizați, copleșiți și stresați, deci au nevoie la rândul lor de susținere și de o mentalitate care să permită promovarea și propagarea acestor inițiative și în rândul colegilor din subordinea lordeclară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

Pe primul loc în topul activităților de well-being oferite de companii sunt evenimente de team building (72%), sesiunile de consiliere și suport psihologic (43%), de gestionarea emoțiilor și relațiilor (41%), nutriție (36%), programe de sport sau spații destinate sportului (34%), dar și seminarii de educație financiară (34%). 

În topul activităților de well-being pe care companiile le oferă angajaților se numără în principal evenimentele de team building, care sunt implementate de 72% dintre companii. De asemenea, sesiunile de consiliere și suport psihologic sunt disponibile în 43% dintre companii, iar programele de gestionare a emoțiilor și relațiilor sunt oferite de 41% dintre acestea. Alte activități populare includ programele de nutriție și sport, cu 36% și respectiv 34% dintre companii care le oferă, alături de seminarii de educație financiară, de asemenea, la 34%.

Beneficiile observate de companii ca urmare a acestor investiții sunt semnificative. Majoritatea respondenților (72%) au remarcat o creștere a gradului de implicare al angajaților. Îmbunătățirea brandului de angajator este un alt avantaj important, care a condus la un proces de recrutare mai rapid în 41% dintre cazuri și la o fluctuație mai mică de personal în 36% dintre companii. În plus, 43% dintre respondenți au raportat o creștere a productivității și performanței echipei, iar 13% au observat o scădere semnificativă a numărului concediilor medicale.

Totuși, companiile se confruntă cu diverse provocări în implementarea acestor programe de well-being. Cele mai frecvente dificultăți sunt costurile ridicate (41%), lipsa timpului pentru realizarea programelor (40%), lipsa interesului angajaților (39%) și reticența managementului (32%).

În ceea ce privește companiile care nu au implementat deloc activități de well-being, aproape jumătate dintre acestea consideră că vor lua în calcul introducerea lor în viitor, recunoscând importanța acestor programe. Principala barieră menționată este lipsa bugetului, un obstacol pentru 38% dintre respondenți.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă