TikTok e noul combatant, iar pe youtube, tendința este constantă
Bugetele investite în campaniile cu influenceri au ajuns în acest an la 100 de milioane de euro, arată un studiu realizat de MOCAPP, în parteneriat cu HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu.
Florin Grozea, fondator și CEO al MOCAPP a explicat la Profit News TV că „Instagramul este în continuare pe locul întâi, deși a scăzut puțin. Undeva la 60-65% din campanii sunt pe Instagram, iar TikTok a crescut mult, ceea ce era de așteptat. Dar, ce e interesant este că, în ultimii 5 ani, bugetele de campanii cu influenceri pe Youtube au rămas, relativ, constante. Această constanță arată că este valoare pe Youtube. Deci, Instagram e rege, TikTok e noul combatant, iar pe youtube, între 7 și 11% din bugetele totale din România au fost constante în ultimii 5 ani.”
Cel mai consumat conținut este video. „TikTok generează foarte multe vizualizări. Are o dinamică foarte mare și se pot crea rezultate în vizualizări foarte multe. Pe de altă parte, Instagram și Facebook vin cu o constanță mai mare, poate nu cu cifre la fel de mari, dar cu o concentrare mai mult pe comunități”, mai spune Florin Grozea. Industriile care investesc cel mai mult în campaniile cu influenceri sunt cele de fashion și retail, beauty și financiar-bancar.
Mai mult de 93% dintre români petrec cel puțin o oră pe zi pe rețelele sociale, iar 21% dintre aceștia stau pe social media mai mult de 4 ore pe zi, mai relevă studiul MOCAPP.