Boeing a anunţat că vrea să strângă 25 de miliarde de dolari şi să contracteze un credit de 10 de miliarde de dolari, pe măsură ce producătorul american de avioane se confruntă cu dificultăţi financiare, potrivit thetimes.com.
Într-un document oficial, compania le-a comunicat investitorilor că va folosi banii pentru „a oferi flexibilitate companiei şi pentru a accesa opţiunile de capital necesare”.
Totusi, producătorul american nu a menţionat exact când intenţionează să atragă banii.
Nick Cunningham, analist la Agency Partners, a explicat că „băncile se chinuie să găseasă clienţi sau parteneri pentru a ajuta Boeing”.
În acest timp, 33.000 de angajaţi ai companiei au intrat în grevă pe 13 septembrie, cauzând oprirea producţiei pentru modelele 737 Max, 767 şi 777.
Agenţia de rating S&P a avertizat săptămâna trecută asupra posibilei retrogradări a Boeing la categoria „junk”.
Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine
După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis că traficul global de pasageri va ajunge la 9,7 miliarde până la sfârșitul anului, depășind pentru prima dată recordul din 2019, de dinainte de pandemie. Creșterea numărului de călători se traduce prin noi comenzi pentru producătorii de avioane, însă recentele probleme de control al calității ale Boeing, evidențiate printr-o serie de incidente, stârnesc îngrijorări atât pentru investitori, cât și pentru companiile aeriene.
În 2023, cei mai mari producători de avioane, Airbus din Europa și Boeing din SUA, au primit comenzi pentru 3775 de aeronave. Majoritatea (61%) dintre acestea (2319) au mers către Airbus și doar 39% (1456) către Boeing. Anul trecut, cele două companii au livrat 1.263 de aeronave, dintre care 58% (735) au fost livrate de Airbus și 42% (528) au ieșit din fabricile Boeing.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!