5.9 C
București
miercuri, 21 februarie 2024
AcasăEconomieAutoAvertismentul ACEA: Autoturismele Euro 7 vor vor fi considerabil mai scumpe

Avertismentul ACEA: Autoturismele Euro 7 vor vor fi considerabil mai scumpe

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) avertizează că propusele norme UE de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, vor complica viaţa industriei auto şi vor majora preţurilor noilor maşini, fără a aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite.

Statele membre UE negociază anul acesta propusa legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile.

Directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, susţine că proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea şi incertitudinile, în condiţiile în care industria are dificultăţi cu „investiţiile şi deciziile cheie”.

Unii producători auto susţin că normele Euro 7 îi vor forţa să investească în tehnologia pentru motoarele pe combustie, când ei deja au alocat zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.

ACEA susţine că normele Euro 7 vor aduce doar o îmbunătăţire marginală faţă de actualele standarde, în timp ce vor majora în medie preţurile noilor maşini cu 2.000 euro (2.150 dolari), forţând multe persoane să cumpere modele mai vechi poluante în loc de vehicule noi.

Înaintea reuniunii Consiliului European dedicată competitivităţii, ACEA a cerut un sprijin mai mare, inclusiv subvenţii europene, pentru vehiculele electrice.

„Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice”, a afirmat Luca de Meo, preşedintele ACEA şi directorul general al Renault.

„În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA”, a adăugat oficialul ACEA.

În 2022, Comisia Europeană şi-a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.

„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă”, a avertizat ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka. 

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Cătălin Mihai
Cătălin Mihai
Cătălin Mihai a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București și lucrează în presa centrală din anul 2014. În paralel cu activitatea jurnalistică, a activat ca redactor în cadrul Editurii Universității din București. A lucrat pentru România Liberă ca editor online și jurnalist sportiv între anii 2019-2021, iar din martie 2023 s-a alăturat din nou echipei.
Cele mai citite

“Acordul comercial” de la München: jumătate de triliard de dolari, destinați industriei americane de război

Nimeni n-a sesizat atât contrastul, cât și asemănarea dintre München-ul toamnei anului 1938 și cel al iernii 2024. Dacă atunci, francezii și britanicii au...

Declinul valorilor umaniste în societatea românească contemporană: cauze

Într-o lume dominată de tehnologie și pragmatism, societatea românească contemporană se confruntă cu un declin alarmant al valorilor umaniste. Această tendință preocupantă se...

Ghiță Ciobanu speră la un ajutor pentru lână de 2 euro pe cap de oaie

Crescătorii de ovine tot mai speră să primească subvenția pentru lână, promisă aproape în fiecare an de oficialii de la Agricultură, dar care...
Ultima oră
Pe aceeași temă