3 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăȘtirile zileiAvertisment ANPC: Atenție la produsele de post! Ce trebuie să verificați, înainte...

Avertisment ANPC: Atenție la produsele de post! Ce trebuie să verificați, înainte de a cumpăra

Directorul ANPC recomandă ca toate produsele să fie achiziționate doar din locuri amenajate și autorizate

Pe data de 15 noiembrie începe Postul Crăciunului, care durează până pe 24 decembrie. Directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Paul Anghel, avertizează pe cei care vor cumpăra produse de post, să le achiziționeze numai din locuri amenajate și autorizate, să solicite și să păstreze bonul de casă, pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, vor să reclame, ulterior, calitatea\conformitatea sau siguranța unui produs.

Paul Anghel mai atenționează, într-o postare, și asupra faptului că „dacă achiziționați produse alimentare de post din locuri neautorizate, în care comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare, riscați ca produsele să fie neconforme sau chiar nesigure, iar acestea vă pot afecta sănătatea. Verificați cu atenție eticheta produselor de post pe care le cumpărați! Produsele de post sunt produse alimentare constituite din ingrediente vegetale, texturat proteic de soia, mixuri pe baza de soia etc. Nu cumpărați produse a căror etichete nu vă informează complet și corect privind conținutul, ingredientele sau calitatea produsului”, precizează șeful ANPC.

Comisarii ANPC vor controla și supraveghea piața în toata această perioadă, pentru a preîntâmpina orice neregulă din domeniul protecției consumatorilor, iar operatorii economici care nu respectă prevederile legislative, vor fi sancționați, mai spune Anghel.

„Pentru produsele tăiate, fracționate sau porționate de vânzător, solicitați să vedeți eticheta produsului, pentru a verifica durata și compoziția. Avertizez asupra faptului că pe unele ambalaje veți găsi pe lângă lista cu ingrediente și afirmatia „ poate conține urme de ou, lapte… Aceasta este o informație oferită voluntar de către producător, și înseamnă că, în ciuda tuturor asigurărilor luate pe perioada producției, cele mai mici urme din ingredientele menționate, câteodată, nu pot fi evitate. Nu cumpărați produse cu data durabilității minimale sau data limită de consum depășită sau modificată”, a mai declarat Paul Anghel.

În urma acțiunilor de control desfășurate în anii anteriori, comisarii ANPC au găsit la comercializare produse, pe a căror etichete, erau înscrise mențiuni care puteau induce în eroare consumatorii:

• Cozonac cu rahat, cacao și stafide, ambalat în pungi din material plastic, în compoziția căruia se regăseau ouă, în contradicție cu mențiunea inscripționată pe fluturașul colant “produs de post”;

• “Maioneză vegetală simplă” și “Maioneză vegetală Shaorma”. Denumirea de maioneză se atribuie doar unei emulsii pe bază de gălbenuș de ou, ulei și alte ingrediente;

• “Pizza de post” – “specialitate cu aroma pe baza de uleiuri vegetale și cazeină (substanță proteică din lapte)”, produsul nefiind astfel un produs „ de post”, cu efectul dezinformării consumatorilor;

• Utilizarea de denumiri consacrate ale unor preparate din carne precum șnițel, pate, parizer, salam, cârnați, cremwurști etc. la care era atașată sintagma “vegetal”;

• Înscrierea pe ambalajul unor produse vegetale a mențiunii „fără colesterol” sau „0% colesterol”, sugerându-se astfel ca acestea ar avea caracteristici speciale, când de fapt toate produsele vegetale au aceasta caracteristică;

• Produsul alimentar vegetal UHT, care conform listei de ingrediente declarată pe ambalaj conținea proteine din lapte, în neconcordanță cu denumirea de produs;

• Produse de cofetărie preambalate, cu mențiunea “de post”, deși în lista ingredientelor de pe eticheta era înscris “frișcă”.

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Economisirea, cheia pentru independența financiară. Cum ne dezvoltăm acest obicei?

Economisirea este un proces esențial care necesită o gândire matură, care să permită o viziune pe termen lung și o pregătire pentru situațiile neprevăzute...

Alegeri prezidențiale 2024. PSD conduce topul cheltuielilor pentru campania electorală. Cât au cheltuit partidele în primele două săptămâni

Cu mai puţin de două săptămâni până la startul primului tur al alegerilor prezidenţiale, competitorii electorali încearcă să ajungă cât mai aproape de alegătorilor...

UE alocă fonduri pentru apărare: Bruxelles a anunțat modificări importante privind alocarea fondurilor de Coeziune

Fondul de Coeziune devine sursă de finanțare pentru industria de armament și mobilitate militară Țările UE au posibilitatea de a redirecționa o parte din resurse...
Ultima oră
Pe aceeași temă