Austriecii de la Magna International sunt în discuții pentru a produce vehicule pentru mărcile chineze în Europa, pe măsură ce acestea se extind în regiune.
Unitatea de producție contractuală Magna Steyr a furnizorului din Graz, Austria are o anumită capacitate de producție, potrivit președintelui Magna Europe, Uwe Geissinger.
„Dacă le facem în Graz sau într-o unitate nouă, depinde de modul în care se desfășoară discuțiile”, a spus acesta. Furnizorul austro-canadian a produs mașini pentru piața chineză pentru BAIC într-o unitate de joint-venture din țara asiatică, dar va fi atent atunci când vine vorba de parteneriate viitoare.
„Studiem îndeaproape situația financiară a oricărui partener nou de producție”, a spus Geissinger.
„Mulți producători de automobile chinezi nu ne așteptăm să supraviețuiască – poate unul din zece o va face”, spun și analiștii și directorii prezenți la IAA Mobility Munchen.
Producătorii de automobile europeni duc o luptă aprigă pentru a șterge liderul Chinei în dezvoltarea de vehicule electrice la prețuri accesibile, au declarat analiștii și directorii din industrie la Salonul auto IAA Mobility de la München.
„Trebuie să fie o bătălie. Ei (producătorii chinezi de vehicule electrice) sunt în mod clar foarte competitivi în lanțul valoric al mașinilor electrice”, a spus CEO-ul Renault, Luca de Meo. „Cred că sunt cu o generație înaintea noastră”. „Trebuie să ajungem din urmă foarte repede”, a adăugat el.
Producătorii de automobile chinezi, inclusiv MG, BYD și Xpeng, vizează piața de vehicule electrice din Europa, unde vânzările de vehicule electrice au crescut cu aproape 55%, până la aproximativ 820.000 de vehicule în primele șapte luni, reprezentând aproximativ 13% din totalul vânzărilor de mașini.