Secrete dezvăluite ale succesului pe care îl au în China noile automobile de ultimă generație, așa numitele mașini software
Unul dintre șefii Polestar, o companie suedeză, dar deținută de Geely, care produce mașini exclusiv în China, dezvăluie care ar putea fi explicația acestui succes.
Chinezii cumpără mașini electrice și mașini ultrasofisticate pe bandă rulantă, indiferent că sunt mărci mai scumpe sau mai ieftine. Dar în spatele unei piețe dinamice, stau unele obiceiuri locale.
„În China, oamenii folosesc mașinile în locul caselor. Mulți nu au o casă mare, luxoasă”
Lutz Stiegler, senior director Polestar
„Chinezii stau în mașinile lor, adesea în ambuteiaje, în trafic. Nici nu sunt preocupați prea mult de caracteristicile dinamice ale mașinii, ei sunt mai interesați de abilitățile de entertainement ale mașinii”, mai spune Lutz Stiegler, senior director Polestar, într-un interviu, acordat Automotive News.
Acesta este motivul pentru care mașina „devine software-defined vehicle, din perspectiva divertismentului”, mai spune șeful Polestar. „Această descriere amintește izbitor de o parte importantă a cumpărătorilor de automobile din România, care dau sume uriașe pe mașini premium sau chiar de lux, deși locuiesc într-o garsonieră sau într-un apartament insuficient pentru numărul membrilor familiei”.
Lutz Stiegler mai spune că noile mașini definite de software, sunt cruciale pentru dezvoltarea pieței auto în China, pentru că ele satisfac cerințele clienților din mai multe puncte de vedere. Cu ajutorul unor tehnologii de ultimă oră, mașinile vor avea tot mai multe valențe și vor stimula vânzările.
Specialiștii din industria auto susțin fără ezitare această explicație a succesului pe care mașinile îl au în China. Ei spun că posibilitatea de actualizare online, oferirea de funcții noi, pe bază de abonament, la fel ca la un telefon, sunt oportunități pe care clienții le caută și le apreciază, iar în China acest lucru se petrece mai mult decât oriunde, notează profit.ro. Marca Polestar, apărută ca o alternativă electrică și de lux la mașinile Volvo, va continua să investească în noile tehnologii, chiar dacă, pentru moment, se confruntă cu o cerere mai scăzută din partea pieței, cel puțin în Europa și SUA.