Un nou terminal de pasageri este în curs de realizare și are un buget estimat de un miliard de euro
Călătoria cu avionul a devenit o provocare pentru cei care aleg acest mijloc de transport. Prețul biletelor a crescut, la fel și timpul de așteptare pentru procedurile de îmbarcare și securitate, iar condițiile din aeroport sunt departe de ceea ce ne dorim să găsim într-o aerogară care, deseori, arată ca o autogară.
În 2023, Aeroportul „Henri Coandă” a avut 14,6 milioane de pasageri, cu circa 16% mai mulți decât în anul precedent. Ei s-au confruntat cu lipsa aerului condiționat, pentru că instalația, veche și subdimensionată, nu a mai făcut față. În plus, benzile din terminale se strică des, provocând o perturbare majoră pentru întregul sistem. Defecțiunile generează cozi, întârzieri la decolare, apoi depășiri ale orarului de zbor, care la final, produc întârzieri la aterizare și anulări de curse, arată termene.ro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că a existat profit anul trecut la Compania Națională Aeroporturi București, dar acesta nu a fost reinvestit, ci a plecat la bugetul de stat.
„Am înțeles situația deosebită la sfârșitul anului trecut, dar nu o să mai înțeleg anul acesta”
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor
Noul terminal de pasageri va costa un miliard de euro
Terminalul va fi „modular”, cu o suprafață totală de 100.000 de metri pătrați, două module de 1.500 pasageri/oră/flux și 25 de porți de îmbarcare.
Platforma de staționare aeronave va avea o suprafață de 650.000 de metri pătrați și 56 de locuri noi de parcare pentru aeronave, cu noi căi de rulare pe o suprafață de 266.000 de metri pătrați și 9.600 de locuri de parcare pentru autoturisme.
Estimarea în 2019 a proiectului a fost de un miliard de euro. În acest moment, studiul de fezabilitate este gata, iar procedura de licitație este în curs și, posibil să se încheie, până la sfârșitul anului. Viitorul terminal ar urma să aibă o conexiune rutieră cu autostrada A3, precum și o conexiune pe calea ferată – atât pentru terminalul de pasageri, cât și pentru zona cargo.