Dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivel national, in general, dar si in Bucuresti in special, este ingreunata de existenta a sute de cai ferate uzinale care nu au mai fost utilizate de zeci de ani. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat ca intentioneaza sa rezolve aceasta problema, delicata mai ales din punct de vedere juridic.
„Cea mai mare problema este la nivelul Bucurestilor, unde perimetrele acestor cai ferate abandonate s-au transformat in adevarate lazi de gunoaie”, a spus ministrul, aratand ca a abordat deja aceasta problema cu primarul general Adriean Videanu si ca se incearca gasirea unor solutii. Primariile de sector nu pot salubriza aceste spatii, deoarece ele nu se afla in custodia lor.
Cea mai mare problema ridicata de aceste cai ferate consta in faptul ca drumarii nu pot turna asflat peste ele, pentru ca nu au acest drept. In consecinta, oricat de bine ar fi modernizata o strada, daca ea este traversata de sine de cale ferata abandonate in acea zona nu se poate circula fluent, din cauza denivelarilor.
„Trebuie mai intai sa rezolvam problemele juridice, pentru ca mai apoi sa trecem la taierea si demontarea liniilor respective”, a mai spus Berceanu. El a explicat ca este necesara efectuarea unor transferuri succesive de proprietate. In primul rand, terenul respectiv trebuie trecut din proprietatea publica a statului in cea privata a statului, pentru ca in final sa intre in proprietatea municipalitatii. Abia dupa incheierea acestor operatiuni se poate trece la efectuarea lucrarilor efective.
Problema nu este prezenta numai in Bucuresti, ci si pe drumurile nationale. Bunaoara, DN1A, imediat dupa iesirea din Ploiesti spre Cheia, este traversat de o asemenea cale ferata, care apartine – se pare – unei intreprinderi a omului de afaceri Ovidiu Tender. Cu toate ca drumul a fost reabilitat, in zona cu pricina nu s-a putut face mare lucru, camioanele si autoturismele fiind obligate sa reduca viteza. DN1A (Ploiesti-Cheia-Brasov) a fost reabilitat in urma unui contract in valoare de 148 milioane RON semnat cu firma UMB Spedition Podu Turcului, apartinand controversatului om de afaceri Dorinel Umbrarescu. Refacerea drumului, in lungime de 120 km, a fost facuta la parametri calitativi buni, insa cat de curand el va trebui largit de la 7,5 la 10 m, pentru a corespunde standardelor europene.