17.1 C
București
joi, 19 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRenault incepe ofensiva cu 26 de noi modele

Renault incepe ofensiva cu 26 de noi modele

Saptamana trecuta, presedintele Grupului Renault, Carlos Ghosn, a tinut, la Paris, prima sa conferinta de presa de la investirea in functie, o conferinta de presa asteptata nu numai de mass-media, ci chiar si de propriii angajati, dat fiind faptul ca urma sa fie anuntat viitorul plan de restructurare.
Un plan care pentru salariati ar fi putut fi similar cu inchiderea unor capacitati de productie, cu alte cuvinte concedieri.

Temerile au fost, insa, spulberate, cel putin pentru moment, deoarece Carlos Ghosn a declarat: „Ceea ce Renault are nevoie astazi nu este o restructurare. Renault are nevoie de produse, are nevoie de o imagine de marca.” El a explicat in continuare ca situatia de la Nissan, unde a fost nevoie de o restructurare-soc, nu poate fi comparata cu cea de fata de la Renault. Si pentru a fi cat mai clar in a aprecia situatia careia trebuie sa-i faca fata, Ghosn a continuat: „Renault nu este in criza, dar Renault ramane fragil. Fara un raspuns puternic care sa-l faca robust, aceasta fragilitate il poate conduce catre o situatie periculoasa”, a spus acesta.
Drept urmare, in viziunea lui Carlos Ghosn, acest „raspuns pu-ternic” este un plan intitulat simplu „Contract 2009”, a carui tinta este de a face din Renault cel mai rentabil constructor auto generalist din Europa, cu trei angajamente majore: viitoarea Laguna, lansata in 2007, va fi printre primele trei cele mai bune din segmentul sau, din punctul de vedere al calitatii produs si service; o marja operationala de 6% in 2009; o crestere a vanzarilor cu 800.000 vehicule intre 2005 si 2009, ceea ce inseamna un total de 3.333.000 unitati la sfarsitul perioadei.

O ofensiva inedita

Pana in 2009, Renault va lansa nu mai putin de 26 de produse. Dintre acestea, 13 vor fi modele noi, ce vor acoperi cu precadere partea de sus a gamei, iar celelalte 13 vor fi modele innoite.
Aceasta ofensiva se va traduce prin consolidarea si largirea gamei in functie de patru directii:
– reinnoirea elementelor esentiale ale gamei: familia Megane, Twingo, Kangoo, Master;
– varf de gama (haut de gamme): cu cinci vehicule lansate in cadrul planului, Renault isi va dubla volumul vanzarilor pe acest segment;
– intrarea pe noi domenii: SUV, vehicule de teren 4×4, cross-over si vehicule de nisa;
– vehicule concepute pentru dezvoltarea mondiala, mai ales cu programul Logan. Imbogatirea ofertei se va traduce printr-o crestere a vanzarilor cu 800.000 vehicule intre 2005 si 2009, in fapt cea mai puternica crestere din istoria Renault, iar varsta medie a produselor va fi redusa de la 3,8 ani in 2005 la 2,2 ani in 2009.
Volumul vanzarilor realizate in afara Europei va creste astfel de la 27% la 37% in 2009, cu un progres de 80%.
Viitoarea Laguna, lansata in 2007, va fi printre primele trei din segmentul sau din punct de vedere al calitatii produs si service. Progresele inregistrate cu acest produs vor fi aplicate cu aceeasi exigenta intregii game, peste tot in lume.

Programul Dacia Logan va continua
si dupa 2010

Renault prevede in 2006 o piata auto in usoara scadere in Europa si in crestere in celelalte principale tari unde societatea este implantata. Compania nu va avea in acest an lansari majore de produse, dar se va sprijini in Europa pe comercializarea noului Clio, precum si pe lansarea fazelor 2 ale Megane, Espace, Trafic si a fazei 3 Master. In afara Europei, doua noi versiuni de break 5 si 7 locuri (platforma va fi prelungita cu 30 cm, iar trenul din spate va fi diferit dat fiind sarcina utila mai mare) vor fi lansate in decursul celui de-al doilea semestru (probabil din octombrie), pentru a consolida programul Logan. In curand va incepe productia in Maroc, Iran, India, iar mai tarziu in Brazilia. Dupa cum a afirmat presedintele Dacia, Luc-Alexandre Menard, este posibil ca in viitor sa se produca alte doua modele Logan, hatchback si pick-up. Vanzarile de anul trecut au atins 177.000 de unitati, dintre care sub numele Renault au fost produse 2.000 de masini in Columbia si alte 3.500 in Rusia. „Vom continua sa scadem pretul masinii, a afirmat Luc-Alexandre Menard, si sa dezvoltam gama Logan in contextul concurentei care nu sta pe loc. Oricum, gama aceasta are viata sa, iar programul Dacia Logan va continua si dupa 2010. Logan este o masina inca tanara.”
In total, cu costuri de materii prime mai ridicate decat in 2005, pe o piata europeana deosebit de competitiva si luand in considerare progresul continuu la international, Renault prevede sa realizeze in 2006 o marja operationala de 2,5% din cifra de afaceri si un volum stabil fata de 2005.

La Craiova, o posibila capacitate
de productie
pentru Nissan
Renault nu a luat inca o decizie privind achizitia fostei uzine Daewoo de la Craiova. „Am informat Guvernul Romaniei ca am putea fi interesati de o alianta, cu deosebire Nissan, ne-a declarat presedintele Dacia, Luc-Alexandre Menard. Vrem sa vedem evolutia dosarului, dar asta este responsabilitatea Guvernului roman. O decizie nu a fost inca luata”, a conchis Menard.

Carlos Ghosn, o legenda in Japonia

Carlos Ghosn s-a nascut la 9 martie 1954, la Porto-Velho, in Brazilia. Este absolvent al „…cole Polytechnique” si al „…cole des Mines” din Paris. In 1978 soseste la Michelin pentru a prelua conducerea uzinei din Le Puy (Franta), iar in 1990, devenit presedinte-director general al Michelin America de Nord, duce la bun sfarsit restructurarea intreprinderii dupa achizitia Uniroyal Goodrich Tyre Company. In 1996 se alatura Renault ca director general adjunct. Pe langa controlul activitatilor Renault in zona Mercosur, este responsabil de cercetare, inginerie, dezvoltare automobile, productie, activitati mecanice si cumparari. In 1999 ocupa functia de director general la Nissan Motor, apoi devine presedinte in 2000. In tot acest timp, aplica constructorului japonez o restructurare-soc (inchideri de fabrici, concedieri, dar si angajari de noi stilisti in domeniul auto) in urma careia pierderi de 5,6 miliarde de dolari sunt transformate intr-un singur an in profituri de 2,5 miliarde dolari. Ca urmare a acestui succes, devine pentru business-ul japonez o legenda. Este numit presedinte-director general in 2001. Presedinte al Renault din luna mai 2005, Carlos Ghosn ramane si presedinte-director general al Nissan Motor.

Cele mai citite

Andrei Ursu și Vlad Condurache au fost eliminați de la Asia Express 2024

În ediția din 19 septembrie a emisiunii „Asia Express 2024,” Andrei Ursu și Vlad Condurache au fost eliminați după ce au terminat pe ultimul...

Lumina speranței în întuneric: Nevăzătorii cer Guvernului să-i privească în ochi

Nevăzătorii sunt revoltați că noua Lege a pensiilor le ia până la 80% din venituri Nevăzătorii protestează împotriva reducerii pensiilor cu până la 80%, cauzată...

România, cea mai ridicată inflație din UE pentru a șasea lună consecutiv

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a scăzut în luna august la 2,4%, de la 2,8% în iulie, conform datelor publicate miercuri de...
Ultima oră
Pe aceeași temă