1.6 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăLa capitolul promovare turistica ramanem restantieri

La capitolul promovare turistica ramanem restantieri

Spre deosebire de alti ani, Romania si-a facut bine "temele” pentru targul World Travel Market ce s-a desfasurat la Londra si care si-a inchis portile ieri. Din pacate, acest fapt nu este suficient pentru promovarea tarii noastre ca destinatie. Manifestarea este considerata cea mai importanta in domeniu si este destinata exclusiv specialistilor. Aici se perfecteaza contractele pentru anul turistic 2006. Asa cum era si de asteptat, Delta Dunarii a fost bine reprezentata, suscitand un interes ridicat din partea partenerilor de afaceri straini. Chiar si faptul ca, in aceeasi zi in care s-a deschis targul de la Londra, in tara ministrul Agriculturii, Gheorghe Flutur, anunta un nou focar de gripa aviara in Delta nu a afectat interesul agentiilor si touroperatorilor. Pe de alta parte, nu este mai putin adevarat ca decizia finala apartine turistului, iar in acest moment in Delta nu exista nici un turist.

Transilvania, Bucovina si Bucuresti, in topul preferintelor

Conform datelor statistice, numarul oaspetilor britanici care au ales Romania ca destinatie de vacanta va atinge in acest an 60.000 de persoane, cu 10% mai mult decat in 2004, cele mai vizitate zone fiind Transilvania si Bucovina. „Pachetele turistice oferite de operatorii romani se adreseaza unui segment de turisti dispusi sa cheltuiasca de la 500-700 de lire sterline pentru un sejur de o saptamana”, a declarat presedintele Autoritatii Nationale de Turism (ANT), Ovidiu Iuliu Marian, prezent la targul World Travel Market. El a adaugat ca touroperatorii britanici sunt foarte interesati de Transilvania, de manastirile din Bucovina, aceste destinatii fiind urmate de tururile care combina vizitarea Bucurestiului si muntele, turismul rural si satele traditionale din Maramures si, nu in ultimul rand, Delta Dunarii. De asemenea, s-a observat o tendinta pentru schi si sporturi extreme.
In acest an, standul Romaniei la WTM a avut o suprafata de 180 metri patrati, dublu fata de anul anterior si a cuprins, pe langa ANT, si 27 agentii de turism si hoteluri, precum si Consiliul Judetean Constanta.
Intrebat care sunt asteptarile de la acest targ, presedintele ANT a raspuns: „Contacte, turisti si bani”.

Pentru promovare pe piata britanica, 700.000 lire sterline

ANT a investit in standul de la Londra 230.000 de lire sterline, valoarea totala a fondurilor alocate pentru promovarea turismului romanesc in Marea Britanie ridicandu-se in acest an la circa 700.000 de lire sterline. Potrivit lui Ovidiu Iuliu Marian, sumele investite de Romania sunt mai mici decat cele alocate de tarile vecine, dand exemplul Ungariei, care investeste intre trei si patru milioane de lire sterline anual. Intreband pe strada cativa englezi ce cunosc despre Romania, am avut marea surprindere sa aflam ca majoritatea nu stiau unde anume in Europa este situata Romania. In schimb, stiau ca Dracula a fost roman!!
Probabil ca de aceea si operatorii romani au ales ca pentru aceasta piata sa se axeze pe promovarea Transilvaniei si a mitului Dracula, dar si a programelor culturale si ecoturismului. Directorul executiv al CMB Travel, Roxana Balcescu, considera ca litoralul ar putea deveni o destinatie preferata pentru turistii britanici, dar numai in conditiile in care se vor introduce chartere la preturi rezonabile dinspre Marea Britanie spre Constanta.
Preturile mari sunt unul dintre motivele pe care le invoca britanicii in momentul in care vor sa aleaga Romania. „Englezii ne compara cu Spania si, de aceea, se asteapta la preturi la fel de mici ca cele oferite de spanioli, cam la jumatate din cele oferite la acest moment”, a adaugat directorul Ultramarine Travel, Jeni Costea. Agentia Ultramarine propune doua tipuri noi de pachete: de doua zile (Sfinx Experience si concert in salina sau croaziera pe Dunare si concert de muzica clasica) si sejururi de o saptamana, care promoveaza, printre altele, si operele lui Brancusi si cetatea dacica Sarmisegetuza.
Delta Dunarii este un alt loc care atrage turisti britanici in fiecare an, multi dintre acestia fiind pasionati de studiul pasarilor. „Peste 80% din turistii care vin la noi sunt din Marea Britanie, a declarat directorul executiv al complexului Delta Nature Resort, Virgil Munteanu. Din pacate, gripa aviara a dus la o situatie de criza, iar in momentul de fata in Delta nu este nici un turist. Mai trist este ca pentru primavara 2006 s-a anuntat ca s-a descoperit un alt virus mortal, care este adus de catre pasarile migratoare din Africa, ceea ce inseamna ca e posibil ca si anul viitor sa avem probleme. In aceste conditii, imi pun foarte serios intrebarea daca nu cumva este un boicot la adresa turismului din Delta, avand in vedere potentialul turistic extraordinar pe care il reprezinta acest areal unic in lume si care ofera o infrastructura de cazare la cele mai inalte standarde.
Preturile pentru o vacanta in Romania pornesc de la 850 de euro de persoana si ajung la 1.000 -1.200 de euro, in functie de durata si de tip, sejur sau circuit.

Cele mai citite

Un înalt oficial NATO cere liderilor să se pregătească pentru un scenariu de război

Un oficial NATO de rang înalt a subliniat, luni, importanța pregătirii companiilor pentru un posibil scenariu de război, cerându-le să își adapteze liniile de...

Activitatea stațiilor ITP continuă manual, fără eliberarea imediată a documentelor, anunță RAR

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că, din cauza unei defecțiuni tehnice survenite joi în camera serverelor, stațiile ITP autorizate pot efectua inspecții tehnice...

Călin Georgescu, primele declarații după victoria din primul tur al alegerilor prezidențiale – VIDEO

Călin Georgescu, candidatul independent la alegerile prezidențiale din 2024 care a intrat în turul doi de pe primul loc, a respins acuzațiile de extremism,...
Ultima oră
Pe aceeași temă