Compania Automobile Bavaria, cea care a câștigat licitația organizată de Poliția Română, urmează să livreze mașini de poliție marca BMW, „ofertate la un preț special”.
„Autospecialele BMW 320i xDrive ofertate IGPR nu reprezintă mașini de lux. Acestea sunt inscripționate, dotate cu sisteme de avertizare optică și acustică, baterie suplimentară pentru echipamente speciale și set suplimentar de roți de iarnă. Sunt autovehicule special concepute pentru autorități și ofertate la un preț special. Mai mult, pe întreaga durată a derulării contractului ne-am angajat să menținem prețul stabilit, chiar dacă pe piața auto ar putea avea loc schimbări care să determine o majorare a prețurilor de listă”, precizează un comunicat de presă transmis de Leonhard Georg Pfeffer, CEO și administrator al Automobile Bavaria.
Comunicatul de presă afirmă că Michael Schmidt, fondatorul Automobile Bavaria, nu mai are activități în România. Deci el n-ar fi avut niciun rol în câștigarea licitației de către Automobile Bavaria. Despre Michael Schmidt se vehicula informația că este prieten cu președintele Iohannis, ceea ce putea ajuta firma Automobile Bavaria.
„Referitor la speculațiile apărute în anumite publicații referitor la o posibilă implicare a domnului Michael Schmidt în participarea noastră la această licitație, dorim să clarificăm faptul că fondatorul companiilor Automobile Bavaria și MHS Truck & Bus nu mai deține nicio funcție în cadrul companiilor din România și nu este implicat în activitatea operațională a acestora”, subliniază comunicatul transmis de Automobile Bavaria.
Scandalul privind noile mașini de poliție a pornit de la Sindicatul Europol
Scandalul privind autospecialele Poliției Române a început luna trecută, pornind de la o sesizare a Sindicatului Europol. Imediat după aceea, USR a reclamat această licitație la Curtea de Conturi și la Parchetul European. Acuzațiile au fost respinse mai întâi de conducerea Poliției Române. Apoi, însuși ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a dezmințit aceste acuzații. Ministrul Bode a susținut că documentația pentru licitație fusese aprobată inclusiv de Cătălin Drulă, liderul USR. În perioada când s-a aprobat caietul de sarcini, Drulă era ministrul Transporturilor.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!