Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi-a publicat bilanţul pentru anul 2011, document în care realizările proriu-zise sunt înecate de planuri şi de comparaţii cu ultima parte a guvernării Tăriceanu.
Astfel, dintre reuşitele scoase în faţă de ministerul condus de Anca Boagiu, doar finalizarea staţiior de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, lucrări începute înainte de anii ’90, şi construirea unui nou terminal pentru Aeroportul Otopeni pot fi trecute la capitolul „lucruri concrete”.
În rest, ministerul manageriat în ultimii ani şi de liberalul Ludovic Orban şi democrat-liberalul Radu Berceanu anunţă fie semnări de contracte, fie lucrări încă în execuţie şi proiecte pe sume impresionante, dar cu teme vagi. Spre exemplu: „am obţinut coordonarea axei ‘căi navigabile’ la nivel european pe Strategia Dunării prin care dezvoltăm proiecte de peste 3 miliarde de euro”. De asemenea: „am reuşit să semnăm contracte de aproape 2 miliarde de euro pentru autostrăzi cu finanţare europeană pe Coridorul 4 Nădlac-Sibiu” şi „să contractăm alte 2 miliarde fonduri europene pentru calea ferată pentru modernizarea a 205 km pe Coridorul 4 şi pentru modernizarea a 21 de gări, a 2 porturi dunărene (Feteşti şi Cernavodă), dar şi a podului Grădiştea”. Formulările aparţin întocmai reprezentanţilor ministerului.
„Anul 2011 a fost anul când în Transporturi nu am mai discutat doar despre planuri pe hârtie ci despre lucrări în execuţie, nu despre termene depăşite de finalizare ci despre rezilieri de contracte unde constructorii înşelau de ani de zile statul român, nu despre risipa de bani publici ci despre economii de miliarde de euro prin renegocierea unor contracte ruşinoase pentru România”, precizează documentul de bilanţ al Ministerului Transporturilor. Nu sunt uitate nici tentele electorale: „Din 2009 încoace miniştrii PDL au fost nevoiţi să recupereze toate întârzierile vechii guvernări în materie de pregătire a proiectelor din fonduri europene„.
MTI mai scoate în faţă gradul de absorbţie al fondurilor europene – menţionând că a atras „într-un singur an de 6 ori mai multe fonduri decât în precedenţii 4 ani la un loc -, reducerea pierderilor cu funcţionarea Căilor Ferate Române – de la 1,2 miliarde la circa 260 de milioane de lei – şi renegocierea contractelor pentru Autostrada Transilvaniei şi pentru mentenanţa metroului bucureştean.