23.4 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăDaewoo Craiova produce ultimele Matiz-uri

Daewoo Craiova produce ultimele Matiz-uri

» Cel putin noua luni fabrica de automobile de la Craiova, cunoscuta sub numele Daewoo si preluata de americanii de la Ford Motors, nu va produce nici o masina.

Pana la preluarea oficiala de catre Ford, fabrica va lansa pe piata ultimele 2.500 de masini din gama Matiz, "micul gigant", care, sufocat de concurenta, si-a restrans treptat cota de piata a companiei de la 9% in 2006 la 2,9%. Matiz, singurul model in productie, este cerut doar de firme, tineri si femei. Pe 21 martie Ford va prelua oficial fabrica. Prima masina Ford nu va iesi pe poarta uzinei mai devreme de 2009.

Daewoo Automobile Romania (DWAR) SA va produce pana la sfarsitul lunii aprilie ultimele 2.500 de masini, modelul Matiz, singurul aflat la ora actuala in fabricatie la uzina din Craiova, a declarat Ion Ion, directorul societatii. "In prezent, fabricam modelul Matiz pe care il echipam cu Euro 4. Vom mai produce circa 2.500 de masini, dupa care se opreste definitiv productia de autoturisme Daewoo. Va mai dura aproximativ o luna si jumatate", a afirmat acesta. Dupa aceasta data americanii de la Ford isi vor instala in Banie primele linii de fabricatie. Totusi, primul autoturism marca Ford nu va iesi pe poarta fabricii mai devreme de 2009, potrivit reprezentantilor companiei americane. "Trebuie schimbata intreaga linie de productie. Conducerea Ford a mentionat ca primul model marca Ford va fi produs la Craiova abia in 2009. In cursul lui 2008 nu va fi posibil acest lucru", a declarat, la randul sau, Nadia Crisan, din partea consultantului pentru Ford, McGuire&Woods.

Cota de piata Daewoo a scazut la 2,9%
Dupa ce Ford a semnat contractul de preluare a pachetului majoritar de 72,4% din actiunile Automobile Craiova SA (ACSA), vanzarile de autoturisme marca Daewoo au scazut spectaculos. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) din Romania, cota de piata a marcilor Daewoo era in 2006 de 9%, cu 23.075 de unitati vandute. In 2007 aceasta a scazut la 5,1% – cu doar 15.923 de masini vandute. La finalul anului trecut cota de piata a ajuns la 2,4%, pentru ca in ianuarie 2008 uzina sa vanda doar 567 de unitati, reprezentand 2,9% din vanzarile primei luni a anului. Cu toate acestea, dealerii din Craiova sustin ca exista o cerere destul de mare pentru modelul Matiz, dar ca per ansamblu vanzarile au scazut din cauza ca a ramas in fabricatie un singur model.

 

"Cererea de Matiz a scazut, dar nu exagerat de mult. Nu as putea spune ca a scazut cu 50%, pentru ca mai exista cerere consistenta de la firme de distributie si de la segmentul de tineri si femei", a afirmat Vasile Munteanu, directorul Popeci Motors, dealer Daewoo. In schimb, a crescut cererea de autoturisme Ford. Potrivit statisticilor APIA, in decembrie 2007 vanzarile Ford au fost de 2,3 ori mai mari decat cele ale Daewoo. Timp de opt ani fabrica de la Craiova trebuie sa produca sau sa distribuie in regim de dealer piese de schimb marca Daewoo. In alta ordine de idei, pe 21 martie americanii vor veni la Craiova pentru a prelua oficial fabrica. Saptamana trecuta sigla Daewoo a fost demontata de pe cladirea administrativa a societatii. Compania va astepta vineri delegatia americana cu un banner instalat pe cladire, care va purta inscriptia Ford.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă