20 C
București
vineri, 1 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCum devine franceza un atu la angajare

Cum devine franceza un atu la angajare

Reprezentanții unor companii de top cer autorităților din domeniul educației să promoveze în continuare studiul limbii franceze, în contextul în care vorbitorii acestei limbi reprezintă o resursă umană indispensabilă dezvoltării investițiilor.

În urmă cu două decenii și jumătate, franceza era cea mai cunoscută și mai studiată limbă în școlile din România. Treptat, această poziție a fost erodată, în favoarea englezei și a germanei. Însă franceza a continuat să fie o limbă iubită în România. Acum, franceza își consolidează statutul pentru că devine, din limba culturii, limba afacerilor. Ultimii ani au adus un adevărat flux de capital din țări francofone în Transilvania, iar managerii acestor companii spun că existența unor specialiști capabili să vorbească bine limba franceză a reprezentat unul dintre argumentele pentru care au decis să investească aici. Mai mult, oamenii de afaceri francofoni sunt dispuși să finanțeze diferite programe de studiu destinate tinerilor care doresc să învețe această limbă. Un exemplu de bune practici în acest sens este clubul oamenilor de afaceri vorbitori de limba franceză din Cluj, care reunește deopotrivă societăți multinaționale și companii care au pornit ca afaceri de familie.

Concret, Clubul Francofon de Afaceri din Cluj (C.FAC), cea mai mare organizație a mediului de afaceri francofon din Transilvania, îi va premia pe tinerii elevi de liceu care studiază limba franceză și care s-au înscris în competiția ”Prix du C.FAC”. Rolul acestor premii este acela de a promova studierea limbii franceze drept limbă a afacerilor și a economiei, dar, în egală măsură, acela de a stimula interesul tinerilor pentru domenii precum design, IT sau industrie. Ceremonia de premiere va avea loc joi, 9 aprilie, de la ora 12.00, în Aula Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai.

Sute de locuri de muncă, puse pe tavă tinerilor francofoni

Tinerii care participă la competiția „Prix du C.FAC“ se vor putea întâlni cu reprezentanții unor firme de prestigiu, care, în acest moment, oferă sute de noi locuri de muncă tinerilor francofoni. Participanții la competiție au posibilitatea de a interacționa cu oameni de afaceri de top și de a discuta cu ei despre oportunitățile de carieră pe care le oferă în egală măsură cunoașterea limbii franceze și stăpânirea unui domeniu.

Reprezentanții C.FAC spun că aceste oportunități de carieră, care sunt deja considerabile în prezent, vor crește semnificativ în viitor. Astfel, dacă în prezent, la nivel mondial, există 230 de milioane de francofoni, până în anul 2050 numărul lor va ajunge la 700 de milioane. În plus, cunoașterea limbii franceze oferă avantajul unui instrument de comunicare foarte important în schimburile economice, tehnice, diplomatice și în domeniul proiectelor sociale. ”Limba franceză este un indicator de nivel intelectual, este o limbă de elită în toate domeniile. Stăpânirea limbii engleze nu este un factor de selecție, pentru că toată lumea practică această limbă, însă stăpânirea limbii franceze este un atu într-un curriculum vitae”, a declarat consulul onorific al Franței, Pascal Fesneau, care conduce compania Energom.

La rândul său, președintele ­Michelin pentru Europa Centrală și de Sud, Eric Faidy, și-a declarat sprijinul pentru inițiativa C.FAC. ”Ne bucurăm că avem ocazia să fim parteneri ai unui proiect ce recunoaște, și promovează performanța născuta în primul rând din pasiune pentru domenii cu un major potențial inovativ și al căror impact depășește granițele unei țări. Misiunea Michelin este de a contribui la o mobilitate sustenabilă, iar inițiativa C.FAC ce promovează învățarea limbii franceze vine în sprijinul mobilității prin înlăturarea barierelor de comunicare, accesul la mai multe oportunități de dezvoltare și o mai mare deschidere culturală, personală și profesională a tinerilor”, a spus Eric Faidy.

Inovație în limba franceză

De asemenea, directorul Steelcase Cluj, Bettina Plassmann, a subliniat importanța cunoașterii limbii franceze. ”Din anul 2012, Steelcase a deschis în Cluj-Napoca al treilea Centru de servicii globale din lume care oferă servicii centrelor de inovație, unităților de producție și de vânzare ale Steelcase din Europa și America de Nord, precum și clienților Steelcase din întreaga lume. Cu ajutorul talentelor din piața locală, Steelcase dezvoltă soluții de calitate și excelență în procese pentru a susține strategia companiei. Steelcase a ales Clujul datorită forței de muncă bine pregătite și calificate, poziției geografice și compatibilității culturale. Această importantă investiție transformă Clujul într-o capitală a serviciilor pentru întreaga rețea a companiei.

Unul dintre principalele obiective Steelcase este promovarea limbii franceze în România, în special în rândul tinerilor și al studenților, pe care îi încurajăm să vorbească o limbă franceză bună ca să poată să obțină locuri de muncă în orice companie locală care muncește pentru piața franceză. Deci dorim să stimulăm interesul în rândul elevilor de liceu, care să înțeleagă faptul că este important să poată vorbi franceza ca să aibă slujbe bune și, poate, să îi încurajăm să fie mai activi în învățarea limbii franceze. Nivelul limbii franceze vorbite în Cluj este bun și se găsesc sufi­cienți vorbitori. Steelcase nu a avut probleme în a recruta angajați pentru slujbele în domeniul financiar, dar sunt mult mai greu de găsit buni vorbitori ai limbii franceze specializați în IT sau în inginerie. Impresia generală este că studenții din domeniile tehnice se îndreaptă mai mult spre germană sau spre alte limbi decât spre franceză. De aceea, compania Steelcase dorește să fie proactivă și să îi încurajeze pe tineri să studieze franceza, astfel încât pe piață să existe buni vorbitori de franceză și peste 5 sau 10 ani. La fel ca alte companii internațio­nale sau locale, Steelcase își propune să rămână pe piața din Cluj pe termen lung și vrea să se asigure că rămâne o companie competitivă, atât pe plan internațional, cât și din perspectiva de angajator pentru tinerii din România”, a spus Bettina Plassmann.

 

 

Cele mai citite

Alertă meteo în Andaluzia: Cod roșu și portocaliu pentru vreme rea

Agenția Meteorologică din Spania a emis o actualizare importantă privind vremea, anunțând coduri roșii și portocalii de avertizare în Comunitatea Autonomă Andaluzia, în special...

Locuitorii din Istanbul fără loc de muncă vor beneficia de transport public gratuit

Istanbul, una dintre cele mai mari metropole ale lumii, va oferi, în curând, transport public gratuit pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de...

UNESCO: Crimele împotriva jurnaliștilor rămân nepedepsite în proporție de 85%

Într-un singur an, un jurnalist a fost ucis la fiecare patru zile Cu ocazia Zilei Internaționale de Eliminare a Impunității pentru Crime împotriva Jurnaliștilor, marcată...
Ultima oră
Pe aceeași temă