» Grupul francez Renault planuieste disponibilizarea a circa 5.000 de angajati din Europa.
» Deprecierea pietei europene a automobilelor scade obiectivele de vanzari pentru 2009.
» Automobile Dacia Pitesti nu va disponibiliza angajati, ci isi va suplimenta efectivele.
Cu ocazia prezentarii a unui plan economic care anunta o serie de masuri de reducere a costurilor structurale cu 10%, "in vederea mentinerii competitivitatii si profitabilitatii", oficialii constructorului de automobile francez Renault au anuntat si intentia de a reduce numarul de locuri de munca din Europa cu 5.000 de angajati, potrivit publicatiei Le Point. Planul gupului francez Renault de a reduce numarul de locuri de munca din Europa cu 5.000 de angajati, prin intermediul disponibilizarilor voluntare, nu va afecta Automobile Dacia Pitesti, a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele companiei.
Economii de 850 milioane euro
In actuala conjunctura de depreciere a pietei europene a automobilelor si a degradarii mediului macroeconomic, producatorul francez de automobile s-a vazut nevoit sa coboare si obiectivele de vanzari pentru 2009.
In plus, compania va desfiinta o echipa de lucru din cadrul fabricii de la Sandouville, din cauza vanzarilor slabe ale modelului Laguna. O soarta similara o va avea si uzina de la Flins, in care se fabrica modelul Clio 3, afectata de vanzarile slabe de automobile de talie mica din Italia, Spania si Marea Britanie. Masurile anuntate ieri de grupul Renault vor permite grupului sa economiseasca 350 milioane euro in 2009 si alte 500 milioane euro in 2010.
In legatura cu masurile anuntate de oficialii Renault, Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia Pitesti, a precizat ca uzina din Romania "nu va fi afectata de eventuale disponibilizari, din contra, aceasta isi va completa efectivele", existand in acest moment contracte in derulare si comenzi suficiente. "In cadrul Automobile Dacia Pitesti exista departamente specializate care evalueaza periodic situatiile care apar in piata si nu suntem prinsi nepregatiti".
Perioada dificila pentru toti constructorii
Desi vanzarile au scazut in primul semestru al anului, Dacia si-a mentinut pozitia de vanzari in Romania, Logan Berlina fiind in continuare modelul cel mai vandut in tara. Se anticipeaza insa ca vanzarile Sandero sa atenueze actuala scadere. Cu 81.424 unitati livrate, exporturile au atins in primul semestru din 2008 aproape doua treimi din totalul vanzarilor Dacia.
"Este o perioada dificila pentru toti constructorii de automobile din Europa de Vest. Factorii care au condus la aceasta situatie sunt in stransa legatura cu escaladarea pretului petrolului si al celorlalte materii prime. Nimeni nu este dispus sa renunte la libertatea de a se deplasa cu usurinta si cred insa ca aceasta perioada dificila va trece si se va gasi o solutie pentru a se controla pretul petrolului", a precizat Stroe.