Oamenii cumpără produse fără să gândească. Asta spun cercetătorii, care susţin că femeile şi bărbaţii atrăgători din reclame îi fac să cheltuiască bani din instinct, scrie Daily Mail.
Să alegi un alt parfum sau o nouă cremă pentru că femeia din reclamă este frumoasă şi crezi că vei fi şi tu la fel de atrăgătoare înseamnă că tocmai ai plătit fără să-ţi dai seama că ai fost manipulată.
Cercetătorii spun că oamenii cumpără o maşină pentru că ei cred că, în acelaşi timp, cumpără şi modelul feminin care promovează produsul. Iar asta este explicaţia pentru care tot ce e sexy aduce profit firmelor.
Alegerile emoţionale determină creierul să-şi scadă nivelul raţional. Studiul a arătat că reclamele cu persuasiune logică (lucruri simple şi convingătoare) sunt mai puţin eficiente decât cele care influenţează emoţional şi transmit ideea că oamenii se simt bine.
Specialiştii în publicitate spun că ei nu vor să convingă consumatorul, ci să-l seducă pentru ca în final să dea bani pe produsul prezentat în reclamă de corpul sexy al unei femei.