Marti si miercuri la Cannes au fost zile pline: pline de seminarii, gale, premii si petreceri.
De dimineata, am stat la faimoasele cozi de creativi din fata salilor de conferinte ale Palais du Festival din Cannes. Si chiar n-am stat degeaba. Rand pe rand, pe scena s-au urcat cei mai buni creativi, atat din industria de publicitate cat si din film, moda sau tehnologie: David Droga, Astro Teller, Vivienne Westwood, Nick O’Brien, Sean Combs, Annie Leibovitz si lista continua.
Annie Leibovitz ne-a povestit despre proiectele ei alaturi de Disney, care au reinventat ilustratiile Disney cu care am calatorit in fotografii supra realiste si Astro Teller ne-a vorbit despre proiectele ambitioase de la Google X. Vivienne Westwood a ridicat intreaga sala in picioare, un lucru greu de obtinut de la un public atat de pretentios precum cel de la Cannes, Nick O’Brien a facut intreaga sala sa rada iar Sean Combs a fost acel strop de inspiratie pura, surprinzator si efervescent.
Citeşte şi Festivalul de publicitate Cannes Lions 2013: În direct de pe covorul roşu
Gala de marti seara a adus Romaniei un nou premiu pentru Biblioteca Digitala Vodafone, un proiect McCann Erickson Romania, Silver Lion in categoria Media. Miercuri seara, Romania a castigat un Gold Young Lions in categoria Design.
Dumb Ways to Die, de la McCann Melbourne a luat cam tot ce se putea lua de la Cannes Lions si a fost pentru prima oara cand am auzit o sala intreaga de oameni dintr-o industrie pentru care invidia e driver-ul creativitatii, sa aplaude pe ritmul unei campanii de la o agentie concurenta.
Miercuri seara, la deschiderea galei de premiere pentru Radio, presedintele juriului a adus un jurat surpriza pe scena, un sofer de taxi, pentru a sublinia ce au cautat in inscrierile care au fost premiate anul acesta la Cannes: idei simple, emotionale, de impact, care sa rezoneze pentru intreaga audienta.
Ultimele doua seri au fost pline de petreceri la Cannes. Marti, a avut loc petrecerea de deschidere de la Cannes pe plaja de la Hotel Carlton, deja devenita o plaja cu traditie pentru acest festival. Dupa petrecere, intreaga industrie s-a reunit in fata la Martinez pentru a continua distractia.
Miercuri, China le-a dat clasa tarilor care tin petreceri la Cannes. Intreaga plaja din fata hotelului Martinez a fost decorata in stil traditional si invitatii au primit masti traditionale si kimono-uri cadou la intrare. De la faimosii dragoni umani pana la lampadare de hartie si muzica pop chinezeasca, nu a lipsit nimic. A fost de departe cea mai buna petrecere de pana acum de la Cannes Lions.
Mai avem doar cateva zile de festival si abia astept sa vad ce se mai intampla…