2.8 C
București
sâmbătă, 11 ianuarie 2025
AcasăInternaționalAdrenalină, testosteron şi lecţii de supravieţuire ţinute de doi macho

Adrenalină, testosteron şi lecţii de supravieţuire ţinute de doi macho

Gary Humphrey, un fost luptător în trupele speciale britanice, specialist în supravieţuire, şi Bill Wu, fost medic, pasionat mecanic şi conducător auto, s-au aflat zilele acestea în România la o competiţie off road pentru a-şi promova noul show de la Discovery Channel, „2 nebuni pe 4 roţi”.

 

Competiţia s-a disputat sâmbătă pe lângă Sărata Monteoru, dar gazdele noii emisiuni Discovery, au socializat cu piloţii români şi cu jurnaliştii prezenţi la manifestare încă de vineri, cu o zi înainte de concurs. Gary şi Bill au povestit că în cele cinci episoade ale serialului lor  au trebuit să supravieţuiască în condiţii extreme, pe un gheţar, în preajma unui vulcan, în junglă, pe crestele Munţilor Anzi şi în deşert în zone aflate la cel puţin 380 de kilometri de prima aşezare umană. Singurul lor aliat era o maşină de  teren pe care mai întâi trebuiau să o găsească, ea fiind bine ascunsă. Şi pentru ca lucrururile să nu fie chiar atât de „simple”, maşina era veche de cel puţin 10 ani şi avea nu mai mult de 4 cilindri. De prisos să spunem că în acele zone nu existau drumuri şi că ei trebuiau să găsească singuri calea înapoi spre civilizaţie. 

Biografiile celor 2 „băieţi de băieţi”

În plus, Bill şi Gary nu mai făcuseră niciodată echipă până atunci, ei cunoscându-se ­într-un bar în urma castingului. Trebuiau însă să aibă încredere unul în celălalt pentru a supravieţui condiţiilor extreme la care au fost supuşi. „Iniţial am crezut că vom fi duşi pur şi simplu pe un teren accidentat”, a explicat Gary. „N-am bănuit că vom ajunge în junglă, unde să fim nevoiţi să ne facem drum tăind liane şi copaci, sau că va trebui să conducem o maşină pe creasta unui vulcan activ. Numai că pustietatea e pentru mine ca pâinea unsă cu unt. Este ceea ce-mi place cel mai mult pe lume. Prefer să fiu lăsat singur în junglă decât să mă laşi în Los Angeles sau San Diego. Jungla urbană mi se pare mult mai înfiorătoare,” a  explicat Gary, care, ca militar în Marina Regală şi în trupele speciale, şi-a perfecţionat tehnicile de supravieţuire în zona arctică, în junglă şi-n deşert. Iar ca instructor senior, el s-a ocupat de  instrucţia noilor recruţi.

Deşi specialist în tehnici de supravieţuire, el este şi un şofer încercat, fiind trimis să escorteze convoaie în diferite misiuni dificile. A şofat prin toată Africa de Nord, a călătorit din Amazon până-n Chile,  a mers cu snow-mobilul până la Polul Nord, şi a condus o ambarcaţiune înfruntând un uragan. Este pasionat de schi şi de scufundări, iar pentru echilibrul psihic practică yoga. Deşi este prima oară când apare pe ecran, el a stat o vreme în ­spatele camerelor, fiind consilier tehnic şi coordonator pe probleme de securitate pentru o serie de producţii cinematografice precum „Top Gear” sau „Robin Hood”.  Printre lucrurile pe care le puteţi găsi în „CV-ul” lui Gary se numără lupta corp la corp cu un şarpe Anaconda de 4 metri şi „jobul” temporar de castrator de reni.

Pe de altă parte, însă, Bill Wu, este „băiat de oraş”. „Unul din lucrurile care mi se păreau  de neînchipuit în viaţă era să merg la toaletă în condiţii ostile, printre tot soiul de insecte care te pot muşca sau printre şerpi, aşa că pentru mine participarea la acest show a fost o experienţă foarte dură. Singurul loc unde mă simţeam în siguranţă în timpul filmărilor era în maşină. Aşa că îl lăsam pe Gary să se ocupe de ce era de făcut pe afară, iar eu aveam grijă să conduc ca să scăpăm cât mai repede din pustietate şi să ajungem în cel mai apropiat oraş. Gary mai făcea din când în când mişto de mine şi mă surprindea cu câte ceva. De pildă, mi-a pus liniştit în braţe un şarpe cu clopoţei, iar eu a trebuit să fac frumos pentru cameră, când, în realitate, eram de-a dreptul îngrozit. Dar i-am făcut-o şi eu, când în timp ce conducea am pus o grămadă de gândaci pe el. Dar n-a fost impresionat deloc”.

Bill Wu şi-a ascultat părinţii şi s-a făcut medic pentru că aşa au vrut ei. A fost câţiva ani  chiropractician şi a deschis un lanţ de cinci clinici în San Diego. Dar pasiunea lui pentru maşini s-a dovedit mult mai puternică. Conduce de la 16 ani, are un garaj plin cu maşini şi a participat la o mulţime de raliuri şi competiţii off road. De-a lungul timpului, a şofat pe noroi, pe stânci, pe zăpadă şi pe dune de nisip.     

Cei doi „băieţi de băieţi” au făcut show până şi la conferinţa de presă, testând instinctele de supravieţuire ale jurnaliştilor, întrebându-i cum ar reacţiona în anumite condiţii, de exemplu dacă li s-a strica maşina în miezul nopţii, pe timp de iarnă, pe un drum necirculat, într-o zonă unde celularul nu are semnal, ce ar alege să facă: să rămână în maşină sau să plece? Din mica testare s-a ajuns la concluzia că cei mai mulţi dintre jurnaliştii prezenţi ar alege cea mai proastă variantă: să părăsească maşina. „Este mult mai indicat să rămâi în autovehicul, unde te poţi încălzi, şi să aştepţi dimineaţa, când e mult mai probabil ca cineva să te găsească în viaţă. Dacă pleci de nebun pe drum, ai mari şanse să îngheţi sau să te întâlneşti cu vreun animal sălbatic,” a explicat Gary.

Seara, în timp ce au făcut cunoştinţă şi cu pălinca românească, băieţii au povestit că o altă provocare a show-ului a fost şi aceea că nu au avut voie să pună gura pe alcool, şi că trebuiau să mănânce doar supe cu tăiţei din conserve. „Restul echipei, cei doi cameramani, sunetistul şi regizorul mâncau ce le poftea inima: fripturi şi alte lucruri minunate, aşa că noi doi ajunsesem să stăm cu spatele la ei în timp ce ne mâncam înciudaţi tăiţeii. Nu aveam voie să depăşim 124 de calorii la o masă. Asta da provocare!”!

Competiţia off road

A doua zi pe coclaurile din jurul staţiunii Sărata Monteoru s-a defăşurat „Discovery Off Road Trial”, unde 28 de maşini de teren s-au aliniat la start. Competiţia a avut două etape (manşe, cum li se spune în jargonul specific) separate între ele de o o partidă de „joacă” de automobilism extrem. Competiţia a dovedit încă o dată, dacă mai era nevoie, că sexul tare nu se poate desprinde la nici o vârstă de jucăriile cu maşinuţe. Dacă în copilărie, se mulţumesc cu unele de câţiva centimetri, la maturitare însă, mizează pe jucării de câteva tone.

 Jurnaliştii au fost invitaţi să participe şi ei la competiţie, ocupând „locul mortului” în câte una dintre maşini, asta însă doar după ce-şi făceau asigurare de viaţă şi după ce-şi puneau o cască.  Mai de bună voie sau mai împinşi de la spate, unii reprezentanţi ai presei s-au cocoţat în cele din urmă în maşini, având parte de o experienţă cu adevărat extremă. Subsemnata, s-a urcat într-un Jeep Wrangler fără uşi condus de solistul vocal al trupei Publika, Ionuţ Roscior. Cursa a fost mai ceva ca o zgâlţâială de montagne russe, dar a meritat pe deplin „deranjul”. Cum totul s-a încheiat în doar 3 minute, se poate spune că nici nu a „durut” prea tare.

Câştigătorul cursei a fost Laszlo Csernatony, care a condus o maşină Subaru, ce părea la prima vedere un „jaf” ( ba chiar una dintre maşinile de teren concurente era să o încalece cu totul şi să o bage sub roţi), dar care s-a dovedit a fi ca mârţoaga din ­poveste, cea care mânca jăratec. A câştigat cursa într-un minut şi 9 secunde.

Bill şi Gary nu s-au putut abţine şi au participat în calitate de copiloţi la secţiunea „extrem”. La final, gazdele emisiunii „2 nebuni pe 4 roţi” au decernat premiile şi şi-au dat „întâlnire” cu cei prezenţi marţea de la ora 22.00, invitându-i pe toţi să le vadă emisiunea.    

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă