În contextul dezvoltării mediului online în general, ceva se remarcă în mod special: este vorba despre piaţa de divertisment, care creşte accelerat de ani buni. Au investit în acest domeniu foarte multe companii deja consacrate în mediul offline tot pe piaţa de divertisment, dar şi companii din zona de tehnologie – operatorii de telefonie mobilă şi alte servicii IT&C, precum şi diverse alte corporaţii, IMM-uri, chiar start-up-uri cu idei revoluţionare.
De la mass-media la new media, noua realitate pentru televiziuni
Companiile de media au fost cele care au resimţit cel mai rapid concurenţa tot mai puternică realizată de conţinutul online. Televiziunile au ajuns să se "lupte" cu siteuri web de video sharing, cu bloguri şi vloguri, cu reţele de socializare, cu siteuri web ce oferă filme şi seriale cu acces la preţuri mici sau chiar gratuit. Ca o reacţie firească, mai multe trusturi media au investit în piaţa de divertisment online, rezultând o schimbare de strategie. Momentan, românii nu sunt foarte receptivi la a plăti un cost pentru distracţia de tip video pe internet (disponibila adesea pe bază de abonament sau în sistem pay per view), considerând că mediul online se asociază mai degrabă cu termenul "gratuit".
Agenţiile de publicitate alocă bugete tot mai însemnate către mediul online, existând practic televiziuni digitale, vloguri de mare succes, conţinut pe care publicul în vizionează fără costuri, în schimbul acceptării de reclame tip spoturi video şi nu numai. Specialiştii din domeniu au observat că publicul tânăr este mai degrabă interesat de divertismentul video online decât de cel de la TV în mod tradiţional, însă problema pentru companiile din domeniu este că publicul este foarte fragmentat, greu de grupat aşa cum se întâmplă în cazul canalelor de televiziune clasice. Viitorul va fi cu siguranţă extrem de complicat pentru televiziuni, mai ales pe zona de divertisment, după cum s-a concluzionat recent şi la evenimentul de business Marketing în Direct 2017, organizat în Bucureşti.
Jocurile online, un segment cât o piaţă în sine
Pe zona de divertisment online, jocurile reprezintă o piaţă în sine. Există fel de fel de resurse de jocuri, de la cele simple de pe websiteuri gratuite şi reţele de socializare, până la cele ce necesită plată. Pe dispozitivele mobile se pot descărca jocuri sub formă de aplicaţii. Cele mai multe dintre acestea nu presupun costuri iniţiale, dar ai nevoie să plăteşti pentru a debloca anumite nivele sau pentru a accesa anumite resurse. Sumele generate de aceste jocuri aparent gratuite pot ajunge la valori imense. Spre exemplu, cu câţiva ani în urmă, un celebru joc cu bomboane, aparent simplu, minimalist, genera încasări de până la trei milioane de dolari americani în fiecare zi. Compania ce a conceput celebrul joc avea în 2013 venituri de 1,88 miliarde de dolari. De atunci, pieţele globale de jocuri s-au dezvoltat şi mai puternic, antrenate de dezvoltarea tehnologiei şi mai ales a internetului mobil.
Jocurile de noroc online
O categorie specială este cea a jocurilor de noroc, acolo unde se caută adesea jocuri gratuite, cazinouri jocuri gratis, dar în acelaşi timp cei mai mulţi utilizatori sunt dornici de a plăti în mod direct pentru divertisment. Implicarea banilor vizează riscuri, dar şi şanse de câştiguri consistente. În ţara noastră există operatori licenţiaţi local de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN), iar sistemul este unul sigur şi prietenos pentru jucători. Online, acest segment de divertisment este în plină creştere accelerată, pe măsură ce noi generaţii de utilizatori preferă să transfere online astfel de activităţi ce ţin de distracţia din timpul lor liber. Cazinourile online îi răsplătesc pe jucători cu bonusuri şi concursuri, iar experienţele sunt foarte asemănătoare cu cele din locaţiile clasice din mediul offline.
Smartphone-urile, foarte populare în rândul românilor
Conform unui studiu de piaţă realizat de firma Kantar TNS pentru Google, peste 53% dintre români foloseau un smartphone la finalul anului 2016. Acest lucru este sinonim cu o creştere de peste patru ori în ultimii patru ani (de la doar 12% în 2012). La nivel global (în cele 40 de ţări implicate în acest studiu), creşterea în aceeaşi perioadă a fost de aproximativ 100%, însă demn de menţionat este că procentul de utilizatori de smartphoneuri a ajuns la 70%!