Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Transgaz avertizează: consumul ridicat de gaze apropie România de starea de risc

Sistemul naţional de transport (SNT) al gazelor se află, miercuri dimineaţă, la un pas de starea de risc, cantitatea de gaze din conductele magistrale fiind cu mult sub limita de funcţionare la parametri normali, ca urmare a consumului mare.

Iulia Zarnescu 0 comentarii

Actualizat: 28.02.2018 - 10:38

Astfel, indicatorul Line Pack, care arată volumul efectiv de gaze care se află în sistem într-un anumit moment, era, miercuri, la ora 9:00, la nivelul de 33,6 milioane de metri cubi, cu puţin peste limita de 33 de miloane de metri cubi, care indică intrarea într-o stare de risc, potrivit datelor postate pe site-ul Transgaz, operatorul naţional de transport şi sistem..

Transgaz explică, la capitolul "Limite de funcţionare ale SNT", că starea optimă a SNT este la valoarea Line Pack de 41 milioane metri cubi plus/minus 1 milion de metri cubi, starea normală este între 38 şi 44 milioane de metri cubi, stări de dezechilibru există între 33 şi 38 milioane de metri cubi, iar, dacă valoarea indicatorului este de sub 33 milioane de metri cubi sau peste 46 de milioane de metri cubi, există stări de risc.

Totuşi, reprezentanţii companiei precizează, tot acolo, că "starea de dezechilibru pentru SNT, aşa cum este menţionată mai sus (când LP este cuprins între 33 ÷ 38 mil.Sm3 sau LP este cuprins între 44 ÷ 46 mil.Sm3), nu are ca şi consecinţă efectivă o stare de pericol cu privire la transportul gazelor în sistemul naţional de transport gaze, ci este o consecinţă directă a unor stări şi consumuri excepţionale".

O astfel de clasificare stabileşte punctul de plecare de la care Operatorul Sistemului Naţional de Transport începe să ia măsurile prevăzute de Regulamentele europene şi legislaţia naţională, în vederea menţinerii în parametrii optimi transportul de gaze la nivel naţional, se mai arată pe site-ul Transgaz, potrivit. AGERPRES.

Comentarii

loading...