1.1 C
București
marți, 14 ianuarie 2025
AcasăEconomieRomânii devin acum mult mai atenţi la calitate

Românii devin acum mult mai atenţi la calitate

28% dintre subiecţi sunt preocupaţi de accesul la necesitățile de bază, sub o treime de relațiile personale, puţin mai mulţi de restricționarea libertăților și 36% de abilitatea de a-și atinge potențialul, preponderent la vârste de 25 – 65 de ani, arată un studiu EY România.

În mai-iunie, au apărut patru tipuri de consumatori: „economisește și fă stocuri”; „redu drastic cheltuielile”; „păstrează-ți calmul și cheltuie”; „hibernează și cheltuie”. La relaxarea restricţiilor, se observă cinci scenarii comportamentale.

Revenire la normal: cheltuielile rămân aproape neschimbate; cel mai puțin preocupat de pandemie, pentru că viața nu i-a fost niciodată afectată;

Precaut, dar extravagant: venit mediu spre mare; foarte concentrat pe sănătate, relativ optimist, în pofida credinței puternice că recesiunea globală se apropie; va cheltui cu precădere în domenii importante pentru el;

Rămâne econom: cheltuieli mai mici, tăieri substanțiale la anumite produse; încearcă să se redreseze, dintre cei mai pesimiști în privința viitorului;

Reduce cheltuielile: cel mai scăzut nivel de educație; pandemia, o îngrijorare uriașă, risc maxim la pierderea locului de muncă; face reduceri mari de cheltuieli; își schimbă opțiunile despre ce și cum cumpără;

Revenire în forță: tânăr ce continuă să muncească; cheltuie mult mai mult în toate categoriile de servicii și produse; viața i-a fost cea mai perturbată, dar acum e cel mai optimist.

 

Cumpărăm altfel şi din alte motive

Criteriile de achiziție din timpul stării de urgență și perioada următoare s-au modificat. Calitatea e acum criteriul principal, cu cea mai mare creștere în importanță (66%), urmată de preț.

Volumul cumpărăturilor a crescut. Există o migrare spre produse locale, în detrimentul importurilor, iar publicitatea a trecut în plan secundar.

O treime dintre respondenți a preferat să comande online produse alimentare, cu livrare acasă, iar 75% dintre consumatori au spus că vor migra spre cumpărături online.

Pe trend descendent sunt brandul, proveniența, sustenabilitatea, a căror importanță a scăzut la 20%, 11%, respectiv 17% dintre respondenți.

Cele mai citite

Horoscop 15 ianuarie 2025. Leii trebuie să își păstreze calmul

Horoscop 15 ianuarie 2025. Sfaturi utile pentru fiecare zodie, cu privire la cum să abordeze diferite provocări și cum să se pregătească pentru ziua...

Maia Sandu a convocat o ședință a Consiliului Suprem de Securitate (CSS) pentru situația din sectorul energetic

Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a convocat o ședință a Consiliului Suprem de Securitate (CSS) care va avea loc marți, 14 ianuarie, pentru a...

CSM: Gradul de ocupare al posturilor de magistrați a crescut

Instituția subliniază că reducerea deficitului de magistrați și suplimentarea posturilor de personal auxiliar din instanțe și Parchete reprezintă priorități strategice Consiliul Superior al Magistraturii a...
Ultima oră
Pe aceeași temă