În general, sectorul comerţului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de Covid-19, a anunţat Visa România.
”Plăţile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care sectorul comerţului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de Covid-19.
Această perioadă a accelerat trecerea către mediul digital, multe companii fiind nevoite să îşi desfăşoare activitatea online pentru a-şi menţine afacerea pe linia de plutire, iar măsurile de siguranţă împotriva Covid-19 au influenţat comportamentul de plată al consumatorilor”, a anunţat compania.
Astfel, există o preferinţă din ce în ce mai mare pentru plăţile contactless şi mobile, precum şi o trecere la online.
”Cumpărăturile online şi acceptarea plăţilor fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci şi o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricţii impuse din cauza COVID-19.
Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din şapte deţinători de carduri Visa din România care nu obişnuiau să facă plăţi online a achiziţionat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanşarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa în România.
Reprezentanţii companiei spun că, deşi shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creştere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat.
”Consumatorii români apreciază din ce în ce mai mult avantajul de a putea face cumpărături oricând şi de oriunde, de a avea acces la o gamă mai largă de produse şi de a compara preţurile.
Cele mai mari creşteri ale tranzacţiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării şi amenajării locuinţei, unde valoarea plăţilor online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte şi accesorii care au înregistrat creşteri de aproape 3 ori mai mari şi al plăţilor de utilităţi care aproape s-au dublat”, arată compania.