Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dr. Michael Otto, la Bucuresti

Presedinte al Consiliului de Administratie si director executiv al Grupului OTTO, membru al celebrei familii Otto, una dintre cele mai de succes intreprinzatoare familii de dupa cel de-al doilea razboi mondial, dr. Michael Otto vine la ...

Share

Rl online 0 comentarii

08.07.2005 - 00:00
Presedinte al Consiliului de Administratie si director executiv al Grupului OTTO, membru al celebrei familii Otto, una dintre cele mai de succes intreprinzatoare familii de dupa cel de-al doilea razboi mondial, dr. Michael Otto vine la Bucuresti.
Cu 123 de firme in 19 tari si peste 40 de agentii ale grupului pe principalele piete, cu peste 54.000 de angajati in intreaga lume, OTTO se numara printre cele mai mari companii de comert si servicii, bine cunoscut ca cea mai mare firma de comercializare de marfa prin catalog in lume si ca a doua mare companie de vanzare on-line din lume, dupa AMAZON.
- Veti fi pentru prima oara in Romania?
- Am avut sansa de a vizita aceasta frumoasa tara cand eram student si am calatorit cu masina mea VW Beetle prin Romania si Rusia. Este o mare placere pentru mine sa ma reintorc in Romania.

- Care este secretul de succes al lui OTTO, cum a inceput?
- Totul a inceput imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial, cand tatal meu, Werner Otto, si-a inceput afacerea in 1949 ca o firma de vanzare de pantofi prin posta. Imediat dupa aceea a inceput comertul si cu textile si mai apoi cu produse de ambient. In timpul asa-numitei perioade a miracolului economic german firma a crescut rapid. In anii '70 investitiile in alte companii si participarea in societati mixte au transformat OTTO intr-un grup mare de firme afiliate, primul in Europa, apoi in Asia si in anii '90 in Statele Unite ale Americii. Prezenta noastra internationala furnizeaza o excelenta baza pentru transferul de know-how si pentru beneficiile aduse de efectele sinergiei. Astfel, aceste procese sunt cruciale pentru o firma de catalog, cum sunt cumpararea, marketingul, distributia, procesarea electronica a datelor, logistica - care pot fi legate intr-o retea globala. In acelasi timp, maxima independenta a fiecarei companii nationale garanteaza flexibilitatea si apropierea de client, ca si orientarea catre grupul tinta in fiecare tara. Creionam constant "comertul viitorului" pentru clientii nostri. Acest slogan se extinde si la un exemplu foarte recent referitor la cooperarea noastra strategica cu MICROSOFT in t-commerce, cooperare anuntata in februarie, careia ii dam viata: utilizand tehnologia MICROSOFT WINDOWS ca baza, dezvoltam solutii comune pentru "digital shopping", care pot fi utilizate pe diferite platforme.

- Printre segmentele afacerii Grupului OTTO, vanzare cu amanuntul, servicii financiare si vanzari en gros, care sunt proiectele actuale ale grupului si cum vedeti in viitor afacerile OTTO in Romania?
- In Romania suntem prezenti cu segmentul nostru "en gros" operand sub SELGROS Cash & Carry SRL Romania, o societate mixta, cu participarea Grupului OTTO si Grupului REWE din Germania. Cu 1,8 milioane de clienti in Europa, FEGROS/SELGROS - cum este denumit si cunoscut in Germania - este un partener profesional pentru detailisti, o gama larga de consumatori in sectorul alimentar si nealimentar. In segmentul de "en detail" prezenta noastra in Romania se manifesta in sfera cumparaturilor. Unul dintre cele mai importante proiecte pentru Grupul OTTO il reprezinta dezvoltarea si consolidarea pozitiei pe pietele central si est-europene, unde noi am activat cu succes inca din 1991. In anul fiscal 2004/2005 am obtinut un venit "en detail" in aceasta regiune de 278 mil. euro.

- Partener in SELGROS Cash & Carry SRL Romania, puteti sa ne spuneti daca si acesta este un proiect de succes?
- Sistemul cash & carry a fost foarte bine primit de clientii nostri. Primul magazin si-a inceput activitatea in mai 2001 la Brasov si la sfarsitul acestui an vom avea 11 magazine. Marti, 12 iulie 2005, vom deschide la ora 6.00 al noualea ma-gazin SELGROS, in Cluj-Napoca. Impreuna cu partenerul nostru, REWE-GROUP, am investit aproximativ 130 milioane de euro in activitatile SELGROS in Romania. Alte 150 milioane de euro vor fi investite in urmatorii ani pentru a se atinge tinta de 20 de magazine. Totul a fost posibil impreuna cu asociatii nostri romani. Avem 3.500 de angajati la SELGROS Romania, cu numai cativa experti care asista managementul romanesc. Facem din Romania "caminul nostru".

- OTTO a dezvoltat in Romania in ultimii ani relatii puternice de afaceri cu furnizori de mobila, textile. Cum vedeti viitorul acestei activitati in Romania in contextul noii situatii competitionale de pe piata mondiala. Este Romania o piata viitoare pentru Grupul OTTO?
- Impreuna cu partenerii nostri, furnizorii, vom extinde activitatea noastra de import prin biroul de cumparari din Bucuresti, in principal in domeniul mobilei si cel al textilelor. In aceste sectoare vedem viitorul in Romania pozitiv.

- Grupul OTTO are mai mult de 400 de agentii de calatorie. Vedeti Romania, cu potentialul turistic ridicat de care dispune, ca un viitor partener de afaceri pentru OTTO?
- Grupul OTTO nu are in plan sa deschida agentii de calatorie in Romania. Totusi noi vedem Romania cu litoralul Marii Negre, cu Delta Dunarii, cu apele minerale si termale de care dispune ca una dintre tarile cu un potential turistic ridicat. Stim ca o multime de tour-operatori din Germania ca si agentii de calatorie germane sunt implicate in dezvoltarea activitatilor turistice din Romania. Litoralul Marii Negre, de exemplu, a cunoscut o crestere importanta de turisti din Germania in ultimii ani si ne asteptam ca si partea romaneasca a litoralului sa cunoasca aceeasi tendinta. Bineinteles ca ii vom impulsiona pe agentii nostri de vanzari din agentiile de calatorie germane sa vanda produse turistice cu destinatia Romania si astfel sa creasca numarul de turisti germani in Romania.
- Din cate stim, Actebis Group este parte a Grupului OTTO, prezent in 12 tari din Europa cu peste 50.000 de clienti care utilizeaza tehnologia sa IT si de telecomunicatii. Romania este cunoscuta pentru personalul IT de inalta calificare si pentru ritmul ridicat de dezvoltare a pietei IT. Vedeti Romania ca un posibil partener pentru Grupul OTTO in acest domeniu?
- Actebis Group este al treilea mare distribuitor in Europa de produse IT, in continua dezvoltare de succes. Desi nu avem in plan sa incepem distributia in Romania, vedem un viitor important si o oportunitate pentru piata romaneasca in plina dezvoltare.

- Vedeti in Romania o piata potentiala pentru comertul prin posta al Grupului OTTO?
- In Europa Centrala si de Est suntem angajati in activitati de vanzare de marfa prin posta/catalog in Ungaria, Cehia si Polonia. Mai mult, exportam unor agenti in multe tari central si est-europene. Investigam constant toate pietele posibile, deci si piata Romaniei.

- Stim ca aveti un crez: "Cel mai bun din toate este apa". Mai stim ca Fundatia Michael OTTO "se ocupa de proiecte de prezervare a oceanelor, lacurilor si a altor surse de apa. Fundatia dvs. pentru protejarea mediului inconjurator leaga tari, continente, culturi. Proiectele fundatiei pentru salvgardarea raurilor si animalelor rare sunt bine cunoscute - salvarea vietii in raul Elba, conservarea berzei albe, una dintre cele 150 de specii de vietuitoare din bazinul Elba, conservarea regiunii Pripjet din Bielarus. Ati fost vreodata implicat in proiete legate de Romania, mai ales Delta Dunarii si ecosistemul sau? Ati vizitat vreodata tinutul minunat unde specii rare de pasari traiesc uneori deranjate de proiecte economice controversate?
- Pana in prezent proiectele Fundatiei Michael OTTO nu au avut nici o legatura cu Romania, dar, desigur, aceasta nu exclude posibile legaturi in viitor. Ca presedinte al WWF Germania va pot spune insa ca WWF este implicata profund in proiecte legate de Delta Dunarii. Personal nu am fost inca in Delta Dunarii.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...