10.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024

Concurent pentru CFR

» Compania brasoveana Regio Trans va deveni primul concurent pentru CFR Calatori.
» Trenurile particulare vor incepe sa circule pe ruta Brasov-Bucuresti, cu extensie la Constanta.
» Peste 600 km de cale ferata secundara sunt strabatuti de automotoarele firmei.
dupa ce a demonstrat ca poate obtine profit din liniile ferate secundare pe care compania de stat le considera nerentabile, compania Regio Trans, condusa de un fost sef de gara din Brasov, vrea sa devina primul concurent al CFR Calatori.
Omul de afaceri Costel Comana vrea sa-si extinda afacerea la nivel national, prima magistrala feroviara pe care intentioneaza sa opereze "in stil mare" fiind Brasov-Bucuresti. Urmatorul pas este introducerea unui tren direct Brasov-Constanta, Comana constatand ca pe aceasta ruta exista cerere pe durata sezonului estival, insa oferta CFR Calatori este extrem de redusa.

Trenuri din Franta
Planurile omului de afaceri sunt mult mai ambitioase, insa, pentru a nu i-o lua inainte concurenta, se abtine de a dezvalui rutele pe care "a mai pus ochii".
Cert este insa ca, pana in prezent, Regio Trans a achizitionat din Franta, de la compania de stat SNCF, mai multe vagoane care, chiar si la mana a doua, dupa renovare vor putea face fata cu brio operarii pe marile magistrale feroviare. "Vreau sa introduc aceste trenuri in regim de accelerat si la tarif de accelerat", spune Costel Comana.
Tot de la SNCF au fost cumparate automotoarele care opereaza in momentul de fata pe cei peste 600 km de cale ferata secundara pe care o alta companie detinuta de el si de asociatul sau, RC-CF Trans, i-a preluat in administrare de la CFR SA (societatea responsabila cu administrarea infrastructurii feroviare).
Compania a preluat initial de la CFR SA, prin licitatie, administrarea mai multor linii secundare din zona Brasov, cum ar fi cea spre Zarnesti sau spre Intorsura Buzaului. Ulterior, in "parohia" RC-CF Trans au intrat si alte sectoare de cale ferata, in zona Banatului, dar si in Harghita-Covasna.

Investitii de 3,5 milioane de euro
In principal, afacerea, in care au fost investiti pana acum 3,5 milioane de euro, se bazeaza pe navetisti. Totusi, RC-CF Trans efectueaza si transport de marfa (in majoritate doar remorcarea trenurilor pe sectiile care le administreaza) pentru diferiti clienti. Business-ul nu se va opri aici, deoarece Costel Comana are planuri ambitioase. "Sunt interesat sa mai preiau linii ferate in administrare, daca vor mai fi scoase la licitatie", spune omul de afaceri brasovean.
Acum, Regio Trans are 17 automotoare franceze si, recent, a mai fost semnat cu SNCF un contract pentru achizitionarea altor 50. Contractul a inceput deja sa produca efecte, trei automotoare fiind deja pe drum, in Ungaria, la data discutiei noastre cu omul de afaceri brasovean.
Mai mult decat in vagoane si locomotive, investitiile firmei s-au canalizat spre cresterea vitezei de circulatie pe caile ferate preluate. De exemplu, pe una dintre acestea, Sfantu Gheorghe-Bretcu, cei 76 km erau parcursi de personal in patru ore. Acum, timpul s-a redus la mai putin de jumatate.

JUCaTORI
» Trei societati
Pe piata transportului feroviar de persoane, in afara de CFR Calatori, opereaza in prezent trei companii. Pe langa Regio Trans, mai fac transport de persoane pe calea ferata Servtrans Invest SA (Costesti-Rosiori Nord, 64 km) si Via Terra Spedition Cluj (101 km, pe ruta Ciumeghiu-Holod-Vascau).

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă