7.8 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalRomânia repune în funcțiune o cale ferată cu ecartament lat, pentru a...

România repune în funcțiune o cale ferată cu ecartament lat, pentru a aduce cereale din Ucraina

România repune în funcțiune o cale ferată cu ecartament lat, care fusese construită în perioada sovietică, pentru a aduce cereale din Ucraina.

Această linie nu mai era folosită de zeci de ani, întrucât România are căi ferate cu ecartament normal, european. Ecartamentul rusesc are 1524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, de 1435 milimetri.

Linia ferată repusă în exploatare va conecta portul Galați de granița cu Ucraina. Pe această linie, Ucraina va trimite cereale destinate exportului. Conexiunea feroviară între Ucraina și Galați se face prin orașul Giurgiulești (Republica Moldova).

Ucraina este un furnizor agricol tradițional pentru Europa și are în anul 2022 o recoltă foarte bună. Dar în acest moment, din cauza războiului și a navelor rusești din Marea Neagră și Marea Azov, Ucraina are mari probleme în a-și livra produsele. Mărfurile pe stoc au nevoie de o cale de transport.

Aproape toate țările Europei cumpără cereale din Ucraina

Ucraina și Republica Moldova încă folosesc ecartament lat la liniile ferate. Dacă nu s-ar folosi calea ferată lată din zona Galați, vagoanele de tren din Ucraina ar întârzia mult la frontieră, pentru că ar fi necesară operația de schimbare a boghiurilor.

Mărfurile care ajung în portul Galați pot fi depozitate temporar aici. Apoi se încarcă pe nave care circulă pe Dunăre. Principala cale de export este prin Marea Neagră.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Cel mai lung tunel din România rămâne, încă, un vis. Finalizarea proiectului ar putea întârzia până după 2033

Investiția de aproape un miliard de euro rămâne incertă, din cauza lipsei fondurilor și a birocrației Construcția celui mai lung tunel feroviar din România, care...

Oportunitate pentru firmele din România: Sponsorizare ONG-uri și facilități fiscale

Pentru firmele plătitoare de impozit pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă fiscal Firmele din România au la dispoziție o oportunitate valoroasă de a...

România a acordat ajutoare de stat de 1,3 miliarde de euro, între 2019-2023, majoritatea investitorilor fiind străini

Principalele sectoare beneficiare au fost industria auto, tehnologia, industria alimentară, producția ușoară și sectorul medical O analiză publicată de EY România arată că, în perioada...
Ultima oră
Pe aceeași temă