România repune în funcțiune o cale ferată cu ecartament lat, care fusese construită în perioada sovietică, pentru a aduce cereale din Ucraina.
Această linie nu mai era folosită de zeci de ani, întrucât România are căi ferate cu ecartament normal, european. Ecartamentul rusesc are 1524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, de 1435 milimetri.
Linia ferată repusă în exploatare va conecta portul Galați de granița cu Ucraina. Pe această linie, Ucraina va trimite cereale destinate exportului. Conexiunea feroviară între Ucraina și Galați se face prin orașul Giurgiulești (Republica Moldova).
Ucraina este un furnizor agricol tradițional pentru Europa și are în anul 2022 o recoltă foarte bună. Dar în acest moment, din cauza războiului și a navelor rusești din Marea Neagră și Marea Azov, Ucraina are mari probleme în a-și livra produsele. Mărfurile pe stoc au nevoie de o cale de transport.
Aproape toate țările Europei cumpără cereale din Ucraina
Ucraina și Republica Moldova încă folosesc ecartament lat la liniile ferate. Dacă nu s-ar folosi calea ferată lată din zona Galați, vagoanele de tren din Ucraina ar întârzia mult la frontieră, pentru că ar fi necesară operația de schimbare a boghiurilor.
Mărfurile care ajung în portul Galați pot fi depozitate temporar aici. Apoi se încarcă pe nave care circulă pe Dunăre. Principala cale de export este prin Marea Neagră.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!