De astăzi, toţi comercianţii trebuie să afişeze la raft cel mai mic preţ pe care l-au practicat în ultimele 30 de zile pentru produsele la care oferă reduceri. Hotărârea a fost publicată de Guvern săptămâna aceasta, pentru a răspunde directivelor adoptate de Parlamentul European încă din 2019.
Potrivit noilor reguli, comercianţii sunt obligaţi să afişeze la loc vizibil, alături de reducerea pe care o propun, şi cel mai mic preţ la care au vândut în aceeaşi locaţie produsul în ultimele 30 de zile, respectiv 10 zile pentru mărfurile perisabile. Astfel, cumpărătorii pot aprecia valoarea reală de la care pornesc discounturile într-o anumită perioadă şi sunt protejaţi de posibile oferte înşelătoare practicate în timpul campaniilor de stimulare a vânzărilor, spun autorităţile responsabile, citate de Radio România Actualități.
Măsura este aplicată şi pentru magazinele de tip outlet, care vând soldurile rămase înainte de lansarea noilor colecţii – în cazul în care produsul nu a fost expus spre vânzare în perioada ultimelor 30 de zile în aceste magazine se consideră că preţul anterior lansării reducerii este cel de fabrică al producătorului sau cea din catalog. Şi aici anunţul trebuie să arate clar şi uşor de citit care este preţul cel mai mic înregistrat de fiecare produs în ultima lună.
Amenzile pentru nerespectarea prevederilor adoptate de Guvern pot ajunge până la 30.000 lei. Ele pot fi totuşi plătite la jumătate, dacă sunt achitate în termen de 15 zile de la data la care inspectorii înmânează procesele-verbale.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!