26.1 C
București
joi, 18 iulie 2024
AcasăEconomieEconomie internăClujul va avea prima linie de metrou complet automatizată din România

Clujul va avea prima linie de metrou complet automatizată din România

Prima linie de metrou complet automatizată din România va fi cea care se construiește în municipiul Cluj-Napoca.

Grupul Alstom, lider global în domeniul mobilității inteligente și sustenabile, a semnat contractul cu Primăria Cluj-Napoca pentru construcția liniei 1 de metrou din Cluj. Contractul a fost semnat la Cluj la data de 25 mai 2023. La ceremonia de semnare a asistat și premierul Nicolae Ciucă.

Pentru proiectul din Transilvania, Alstom a format un consorțiu cu companiile de construcții civile Gulermak și Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generație, se ridică la aproximativ 1,8 miliarde de euro. Partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.

Compania Alstom va avea următoarele responsabilități în proiect: integrarea sistemului, soluțiile de semnalizări, telecomunicații și electroalimentare, construirea căii de rulare, instalarea panourilor de siguranță de pe peroane, centrul de control și siguranță a traficului, precum și implementarea în întregul sistem a unei soluții de securitate cibernetică de eficiență dovedită. Alstom va implementa o soluție de control al trenurilor bazat pe comunicații (CBTC) care să susțină cel mai înalt grad de automatizare, gradul 4 (GoA4), pentru prima dată în România. Pentru aceasta, compania va folosi soluția de semnalizare CBTC de mare capacitate Urbalis, care se regăsește în multe alte proiecte de metrou.

„Sunt extrem de mândru că Alstom va lua parte la construcția metroului din Cluj-Napoca. Este un alt proiect de referință pentru prezența pe termen lung a Alstom în România. Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte „la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluții de semnalizare și de infrastructură, care demonstrează poziția de lider a Alstom în domeniul mobilității urbane sustenabile. Acesta este un proiect de infrastructură foarte ambițios și inovator pentru România, fiind prima linie de metrou automatizată, iar palmaresul nostru internațional ne oferă competența necesară pentru un astfel de proiect de pionierat”, a declarat Gian Luca Erbacci, președintele Alstom pentru Europa.

„După cele două noi proiecte de cale ferată câștigate la sfârșitul anului trecut în zona Clujului, contractul pentru metroul clujean ne consolidează activitatea în zonă, unde Alstom are aproape 800 de angajați. Experiența noastră în proiecte de metrou, atât în Europa Centrală și de Est cât și la nivel internațional, ne oferă încrederea și capabilitățile tehnice necesare pentru a reuși cu succes execuția unui astfel de proiect major”, spune Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Linia 1 a noului metrou, care urmează a fi finalizată în opt ani, va avea o lungime de 21 de kilometri și 19 stații. Primul tronson, totalizând puțin peste 9 kilometri, cu 9 stații și un depou suprateran, va fi finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) și va fi finalizat în 4 ani.

După finalizare, metroul din Cluj-Napoca va fi prima linie de metrou complet automatizată din România. Implementarea sistemului de metrou „la cheie” marca Alstom, care include un centru de control integrat, tehnologia Urbalis CBTC, care susține funcționarea fără mecanic și servicii de transport de mare capacitate la intervale de succedare a trenurilor de 90 de secunde, precum și o platformă de securitate cibernetică de ultimă generație, vor aduce o operare fiabilă și eficientă din punct de vedere energetic pe conexiunea vest-est și va îmbunătăți considerabil mobilitatea ecologică în orașul Cluj-Napoca.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă