Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Mihai Diac

Bani pentru infrastructură s-au dat la rectificarea anterioară

Un element încă neelucidat este cu ce raport va veni ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, la ședința de Guvern din această săptămână în care se va decide rectificarea bugetară.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

12.08.2020 - 00:17

Un element încă neelucidat este cu ce raport va veni ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, la ședința de Guvern în care se va decide rectificarea bugetară. De acest raport vor depinde procentele de creștere a pensiilor și a alocațiilor pentru copii, precum și banii care vor rămâne, eventual, pentru alocații în infrastructură.

"În primul rând, este vorba despre raportul privind starea economiei şi a bugetului, la şase luni. De asemenea, al doilea element de analiză îl reprezintă prognozele pe care le vor face Comisia de Prognoză şi instituţiile internaţionale. În funcţie de aceste evoluţii, vom stabili procentul. Nimeni nu vă poate spune acest procent. Ministrul Finanţelor, când a evocat posibilitatea unei majorări cu 10 la sută, a făcut-o pe baza unor date intermediare", a explicat premierul Ludovic Orban.

La rectificarea bugetară din luna aprilie 2020, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației primise în plus un miliard de lei pentru derularea Programului Național de Dezvoltare Locală, iar Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor a primit în plus 135 de milioane de lei pentru subvenții destinate unor operatori economici din subordine.

Din acest motiv, se poate presupune că aceste două ministere nu vor mai primi bani în plus la rectificarea din următoarele zile.

Cele mai costisitoare programe de infrastructură care ar necesita bani sunt magistrala de metrou din Drumul Taberei (care trebuia dată în folosință la 30 iunie și despre care acum nu se mai vorbește nimic) precum și programul de extindere a rețelei de autostrăzi.

„Nu trebuie doar să semnăm că vom avea o autostradă, trebuie să începem aceste autostrăzi anul acesta, sunt autostrăzi pe care le doresc românii. Și celelalte mari obiective pe care le avem, spitale regionale”, explica, acum o lună, ministrul Florin Cîțu.

Comentarii