Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, să atenţioneze Realitatea TV, din cauză că, în luna martie, această televiziune a depăşit durata legală de publicitate, informează Mediafax.
CNA a monitorizat, în luna martie, duratele inserţiilor de publicitate, în intervalul orar 18.00 – 23.00, difuzate de televiziunile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1.
CNA a constatat depăşiri mai mari ale duratelor legale de publicitate la televiziunea Realitatea TV, respectiv de 5 minute şi 09 secunde.
Citeşte şi Un spot publicitar pentru ColonHelp, interzis de la difuzare de către CNA
Astfel, membrii CNA au decis să transmită Realitatea TV o scrisoare de atenţionare, în baza articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului – „(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”.
Pe de altă parte, România TV, B1 TV, Antena 1, TVR 1, Pro TV, Kanal D şi Antena 3 au înregistrat depăşiri nesemnificative ale spaţiului legal de publicitate în luna februarie, CNA considerând că nu se impune aplicarea unei sancţiuni.
Totodată, Prima TV şi Naţional TV nu au avut deloc depăşiri ale spaţiului legal de publicitate în perioada monitorizată de CNA.