3.7 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Vezi topul celor mai râvnite companii. Românii visează să lucreze la Microsoft,...

Vezi topul celor mai râvnite companii. Românii visează să lucreze la Microsoft, Google sau Oracle, salarii mari şi grijă din partea şefilor

Românii vor un loc de muncă la cele mai râvnite companii multinaţionale. Microsoft, Google şi Oracle fac parte din topul unui studiu realizat de Catalyst Consulting.

Un salariu cât mai mare este dorinţa oricărui angajat. Mediul, provocările profesionale, training-urile, grija faţă de angajaţi, comunicarea patronului cu subalternii în mod constant şi adaptarea lui la aşteptările şi nevoile angajaţilor sunt pretenţiile salariaţilor români.

Chiar şi aşa, cele mai mari mofturi sunt legate de salariu, care trebuie să fie mare, şi imaginea companiei la care aplică un potenţial angajat. Dar, spre deosebire de provincie, bucureştenii ţin mai puţin cont de siguranţa job-ului, iar acest criteriu este determinat de oportunităţile pe care le oferă Capitala.

Mai mult, 70% dintre bucureştenii specializaţi în IT ar zbura în diaspora, pentru un loc de muncă mai bine plătit.

Sistemul bancar şi consultanţă sunt cele mai dorite domenii, iar interesul pentru Marketing & Advertising a scăzut din cauza experienţei cerute.

Profesioniştii şi studenţii vor salarii nete de 1000 RON (fără experienţă), 1500 – 1700 RON (0-1 an experienţă), 2000 – 2500 RON (1-3 ani experienţă), 3000 – 4500 RON (3-5 ani experienţă) şi peste 5000 RON (peste 5 ani experienţă), în domeniile economic, tehnic şi umanist.

Astfel, românii vor să devină profesionişti în domeniul lor de activitate, să aibă un venit lunar bun şi un rol de coordonare şi să menţină un echilibru între viaţa de la job şi viaţa de acasă. Astea sunt obiectivele profesionale pe care cei mai mulţi vor să le bifeze.

BCR, Continental, BRD, Orange, HP, Vodafone, Procter & Gamble sunt celelalte branduri din top 10 companii vizate de potenţiali angajaţi. Lista continuă cu IBM, OMV Petrom, Coca-Cola, Siemens, PWC, KPMG, Nokia, Alcatel, ING, Adobe.

Studiul a fost finalizat după ce au fost chestionate 10.740 de persoane cu experienţă, absolvenţi de studii superioare şi studenţi din întreaga ţară, cu vârste între 18 şi 32 ani. Cercetarea a fost realizată, în aprilie şi mai 2011, de compania de recrutare Catalyst Consulting.

Cele mai citite

Studiu: 40% dintre angajații români care lucrează în ture, se confruntă cu epuizare constantă

Un studiu recent realizat de Centrul de Formare Profesională APSAP, preluat de Agerpres, arată că patru din zece angajați români care lucrează în ture,...

Unde votezi? Reguli generale pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile prezidențiale

Regulile generale prevăd că fiecare alegător votează la secția arondată domiciliului sau reședinței Pentru a afla secția la care sunt înregistrați, cetățenii pot utiliza aplicația...

A treia zi de vot în diaspora: prezență mai redusă comparativ cu 2019, dar superioară anului 2014

Procesul electoral pentru românii din diaspora, desfășurat pe parcursul a trei zile, a intrat în ultima zi. Votul pentru alegerile prezidențiale a început vineri dimineață,...
Ultima oră
Pe aceeași temă