18.9 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Cum să te organizezi eficient la locul de muncă (II)

Cum să te organizezi eficient la locul de muncă (II)

În urma articolului trecut, în care vă vorbeam despre autodisciplină ca element esenţial care ne poate îmbunătăţi performanţele, vă voi prezenta un alt asepct pentru organizarea eficientă la locul de muncă.

ORDINEA. Sună banal şi uşor de realizat, însă nu este. Există persoane care sunt în mod natural ordonate, în timp ce pentru altele ordinea nu este un imperativ. Ordinea este baza oricărei metode pe care am vrea să o aplicăm pentru a face faţă unui volum mare de muncă. Chiar şi persoanele în mod natural ordonate au de multe ori dificultăţi, întrucât nu folosesc de fiecare dată acelaşi sistem de ordonare. Pentru această categorie este foarte importantă consecvenţa cu propriile reguli. Dacă ne-am impus o regulă, e important să nu o schimbăm o perioadă cât mai lungă de timp.

Pentru cei care nu sunt în mod natural ordonaţi faptul că din când în când fac ordine nu este suficient. Pentru această categorie, cel mai dificil este să întreţină sau să menţină ordinea în fiecare moment. Mai mult, le este dificil să respecte în fiecare zi criteriile de ordonare impuse. De exemplu, de fiecare dată când au de-a face cu un document, nu reuşesc să îl pună la loc în dosarul de provenienţă. Cu toate că în aparenţă punerea documentului la loc de fiecare dată când l-am folosit consumă mai mult timp decât să-l lăsăm pe birou şi să punem toate documentele la loc după ce se strâng mai multe, aceasta este o iluzie. În ansamblu, întreţinând în permanenţă ordinea, facem o mare ¬economie de timp şi mai ales de resurse mentale. Dacă nu punem la loc documentele, va trebui să ne amintim de fiecare dată unde le-am lăsat, lucru care ne va consuma energia mentală în detrimentul altor operaţiuni pe care le-am putea face.

Prin urmare, autodisciplina şi ordinea sunt două reguli de bază. Orice sistem de organizare pe care am dori să-l gândim, care să includă o bună gestionare a resurselor la locul de muncă, va avea la bază aceste două componente. Prin respectarea acestor două reguli care par simple dar nu sunt, am parcurs deja peste 60% din drumul către o mai bună organizare la locul de muncă.

CRISTINA PASAT, General manager în cadrul Professional

Cele mai citite

Europa League: FCSB victorie spectaculoasă cu FC RFS 4-1

FCSB a învins echipa letonă RFS cu scorul de 4-1 (2-1), joi seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în prima etapă din noul format...

România, tot mai dependentă de importuri: Peste 25% din legume și 40% din fructe aduse din străinătate

Peste un sfert din legumele consumate în România și 40% din fructe provin din import, conform unei analize realizate de Ziarul Financiar, pe baza...

Europa League: FCSB victorie spectaculoasă cu FC RFS 4-1

FCSB a învins echipa letonă RFS cu scorul de 4-1 (2-1), joi seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în prima etapă din noul format...
Ultima oră
Pe aceeași temă