Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Nava militară „Viceamiral Constantin Bălescu” (Foto: SMFN)

România conduce flota NATO spre Marea Mediterană

O grupare navală a NATO condusă de România a plecat din Turcia și se îndreaptă spre Marea Mediterană.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 12.02.2020 - 12:40

La începutul lunii februarie, nava militară românească „Viceamiral Constantin Bălescu”, desemnată navă comandant a grupării navale permanente Standing NATO Mine Counter Measures Group Two (SNMCMG-2), a ridicat ancora din portul turcesc Eregli și a pornit spre Marea Mediterană.

Vasul românesc, denumit, în limbajul militarilor, “puitor de mine și plase”, plecase din Portul Constanța la data de 20 ianuarie 2020, pentru o misiune cu durata de cinci luni.

Gruparea navală a NATO a avut inițial în compunere, alături de puitorul de mine și plase „Viceamiral Bălescu”, nave aparținând Forțelor Navale ale Bulgariei,  Germaniei și Turciei. La ieșirea din Marea Neagră, nava bulgărească, dragorul maritim „Priboy”,  și-a încheiat misiunea, iar gruparea navală și-a continuat marșul cu trei vase de luptă: „Viceamiral Constantin Bălescu”, vânătorul de mine german „FGS Fulda” și cel turcesc „TCG Akcay”.

Întreaga grupare, condusă de căpitan-comandorul Valentin-Cătălin Vlad, a executat antrenamente în Marea Neagră. Scenariul a inclus exersarea procedurilor de remorcaj, om la apă, precum și incidente de scufundare și vitalitate la bordul navelor, în scopul dezvoltării capacității de acțiune în comun la standarde NATO.

“Un exercițiu complex, desfășurat în prima săptămână în Marea Neagră, a fost acela al simulării unui incident de scufundare. Astfel, scenariul a prevăzut ca un scafandru al vânătorului de mine „Akcay” să fie implicat într-un accidentat pe timpul desfășurării unei scufundări. Ambarcațiunea rapidă turcească, care se afla în sprijinul activității de scufundare, l-a recuperat din apă și l-a adus la bordul navei românești, pentru a putea fi diagnosticat și tratat în camera hiperbar, de către specialiștii Centrului de Scafandri, aflați la bordul navei comandant. Toate procedurile de recuperare și transfer au avut, ca scop principal, dezvoltarea interoperabilității și creșterea vitezei de reacție a echipajelor în astfel de situații critice”, a anunțat un comunicat al Forțelor Navale Române.

Comentarii

loading...