14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăȘtirile zileiPunctul de vedere al Mega Image în urma acuzațiilor aduse de Protecția...

Punctul de vedere al Mega Image în urma acuzațiilor aduse de Protecția Consumatorilor Constanța

Articolul a apărut în data de 8 ianuarie 2019, cu titlul: Etichete modificate la Mega Image. Magazinele ar putea fi închise timp de un an. Am cerut un punct de vedere încă din acea dată reprezentanților Mega Image. Aceștia ne-au trimis un răspuns pe 9 ianuarie, după ora 17.00. Îl publicăm în întregime, mai jos.

„In urma controlului efectuat in data 8 ianuarie 2019 de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului in patru magazine Mega Image din Constanta, consideram ca este foarte important sa comunicam toate informatiile despre constatarile de la fata locului, pentru a ne asigura ca toti consumatorii inteleg corect situatia. In spatiul public au fost vehiculate informatii partiale sau prezentate intr-un mod general, care pot genera concluzii gresite. Prin urmare, venim cu urmatoarele precizari:

Un aspect important sesizat de autoritati a fost lipsa traducerii mesajelor imprimate direct pe ambalajele unor produse, atat marci nationale, cat si marci private Mega Image. Mentionam ca acestea sunt mesaje de marketing imprimate direct pe ambalajele produselor, motiv pentru care nu intra sub obligatia traducerii, fiind totodata produse prezente in toate lanturile de retail, sub aceeasi forma. Traducerile ingredientelor sunt existente pentru toate produsele, conform legislatiei in vigoare.

Este important de mentionat ca toate elementele si informatiile obligatorii conform regulamentelor europene (Reg.1169/2011 – privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, Reg.1223/2009 – privind produsele cosmetice, Reg.1272/2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor) sunt aplicate pe ambalajele produselor, in mod corect si complet, in limba romana, iar mesajele mai sus mentionate nu se regasesc printre informatiile obligatorii de etichetare.

Tot legat de traducerea mesajelor de pe ambalaje a fost si cazul marcii proprii “365- Great value daily”.

Mentionam ca acest slogan de marca face parte integranta dintr-o marca inregistrata la nivel international (WIPO). Proprietarul marcii este DelhaizeFreres et Cie Le Lion, iar marca este inregistrata sub nr. 842564 inca din anul 2016, valabila pana in 2024. Mai jos imaginea marcii, asa cum este ea inregistrata:

 

Marca este folosita ca atare (fara niciun fel de interventie/traducere etc.) in toate tarile in care grupul Ahold Delhaize opereaza magazine si nicio alta autoritate din lume nu a invocat vreodata obligatia de a utiliza traducerea in limba locala. Legea privind marcile ne permite sa utilizam o marca inregistrata exact in forma, continutul, culorile si elementele grafice sub care a fost inregistrata.

In ceea ce priveste campanile promotionale, a fost evaluata campania promotionala de loialitate pe baza de puncte Jamie Oliver, care este in desfasurare conform regulamentului oficial publicat online: http://cataloage.mega-image.ro/regulament-campanie-jamie-oliver-act-ad.pdf. Autoritatile au reclamat ca nu informam corect clientii, desi pe toate materialele de comunicare se regasesc toate detaliile campaniei si a modalitatii de acordare a punctelor bonus si a discountului promotional. Mecanica acestei campanii de loialitate presupune ca existenta unui talon completat cu 15 puncte bonus ii ofera dreptul clientului de a achizitiona un produs din campanie, la pret redus. Sesizarea autoritatii cu privire la valoarea fiecarui punct bonus este o interpretare care nu are legatura cu mecanica campaniei, punctele bonus neavand o valoare fixa in sine, ci fiind doar un mecanism de acordare a discountului.

De asemenea, in cadrul controlului s-a constatat etichetarea gresita a unor sticle de suc proaspat de portocale dintr-un lot, dintr-una din cele 4 locatii vizitate. In urma verificarilor realizate s-a constatat ca sursa a fost o eroare umana, ceea ce a dus la reintarirea masurilor de control in toate magazinele.

In cadrul acestui proces, Mega Image a pus la dispozitia autoritatilor toata documentatia necesara si toate argumentele legale.

In continuare, asiguram clientii Mega Image din Constanta si din intreaga tara ca magazinele noastre respecta toate normele de operare, sunt conforme normelor de igiena si de siguranta a alimentelor. De asemenea, ne pastram angajamentul de a informa corect clientii si de a respecta legislatia in vigoare.”

Cele mai citite

Surpriză la turneul de la Miami! Carlos Alcaraz, eliminat în „sferturi”

Carlos Alcaraz a fost eliminat în sferturile de finală ale turneului ATP Masters 1.000 de la Miami, după ce a fost învins de bulgarul...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă