Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Locuitorii din Giulesti au ramas cu linia de tramvai neterminata

Locuitorii din cartierul Giulesti mai au de asteptat nu se stie cate luni pana cand vor avea din nou o linie de tramvai iar carosabilul va fi reparat. Firma care a inceput lucrarile in zona a intarziat nejustificat de mult finalizarea lor, iar ...

Share

Cristina Boiangiu 0 comentarii

25.11.2005 - 00:00
Locuitorii din cartierul Giulesti mai au de asteptat nu se stie cate luni pana cand vor avea din nou o linie de tramvai iar carosabilul va fi reparat. Firma care a inceput lucrarile in zona a intarziat nejustificat de mult finalizarea lor, iar autoritatile vor sa-i rezilieze contractul. Urmeaza apoi sa fie incheiat contract cu o alta firma, care sa realizeze aproape 30-40% din lucrare, cat a mai ramas.

De la jumatatea lunii aprilie, circulatia pe Calea Giulesti a fost data peste cap o data cu inceperea lucrarilor de modernizare a liniei de tramvai. Asa cum am scris la vremea respectiva, constructorii au scos sinele vechi, au facut un sant pe mijlocul drumului, iar apoi s-au lasat asteptati. La mai mult de sase luni de la inceperea santierului, situatia se prezinta aproape la fel. Pe mijlocul drumului e acelasi sant, marginit de panglici galbene si semne de circulatie care ii avertizeaza pe soferi sa ocoleasca zona si sa reduca viteza. Indicatoarele de reducere a vitezei sunt aproape inutile, pentru ca oricum se merge cu viteza melcului pe multe portiuni unde a ramas in functiune doar o singura banda de circulatie. Soferii asteapta la rand sau aleg alt traseu daca se grabesc pentru ca alta solutie nu exista. Masinile nu pot intoarce decat in intersectii, unde se intrerupe santul si urmeaza o bucata scurta de asfalt. Pietonii pot traversa numai pe podetele instalate din loc in loc, asta daca nu se incumeta sa o ia direct prin santul pavat pe fund cu pietris. De cand au inceput ploile, noroiul i-a impiedicat pe cei mai multi sa mai traverseze pe unde au nevoie si trebuie sa ocoleasca pana gasesc un loc de trecere.
Ieri la orele pranzului, cativa muncitori dadeau la lopata in sant. Ei s-au declarat nemultumiti ca nu si-au mai primit salariul de doua luni, dar au spus ca alta solutie nu au decat sa continue munca. Mai departe, un utilaj nivela pietrisul de pe fundul santului. In ritmul acesta, lucrarile ar mai putea dura inca o data pe atat fara sa se vada nici o schimbare in bine.

O alta firma va continua lucrarile

Modernizarea liniei de tramvai ar fi trebuit terminata la 15 octombrie, dar nu a fost asa. Termenul de finalizare a fost prelungit, la solicitarea executantului, pana la 14 noiembrie, dar nici de aceasta data nu a fost gata. Firma angajata sa execute lucrarea a invocat mai multe motive pentru prelungirea lucrarilor: conditiile atmosferice nefavorabile, lucrarile executate in zona de Apa Nova, neconcordantele aparute intre prevederile din proiect si situatia din teren, dupa inceperea santierului. Oricate motive s-ar fi invocat, autoritatile au ajuns la capatul rabdarii cand au vazut ca a venit iarna si lucrarea nu este terminata. Asa ca au decis sa rezilieze contractul cu firma cu intarzieri. "Suntem in curs de reziliere a contractului. Firma angajata a executat doar 60-70% din lucrare pana acum", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB.
Edilii au intocmit un proiect de hotarare pe care il vor supune aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti si prin care se cere acordul Guvernului de a incredinta unei alte firme contractul de achizitii la linia 44 de tramvai de pe Calea Giulesti.

Calvar la iarna

La iarna soferii vor avea probleme mari atunci cand va ingheta pe jos si se va derapa cu usurinta. Ei risca sa ajunga in santul de pe mijlocul drumului. "Avand in vedere apropierea inerenta a conditiilor de temperatura specifice iernii, caseta lucrarilor la linia de tramvai - amplasata pe centrul arterei de circulatie - constituie in continuare un pericol real atat pentru circulatia auto, cat si pentru cea pietonala. Dificultatile cresc pe masura ce se avanseaza pe Calea Giulesti, pe zona ingusta - intre intersectia cu Bd. Constructorilor si bucla "16 Februarie", zona pe care carosabilul este redus la o singura banda pe sens de circulatie, in conditiile in care trotuarele au o latime de 1,20 metri", se arata in expunerea de motive la proiectul de hotarare a CGMB. Calea Giulesti este singura artera de acces in zona, iar daca se va produce un eveniment care va duce la blocarea strazii, locuitorii din zona ar fi izolati si se va bloca activitatea agentilor economici.
Organizarea unei noi licitatii pentru alegerea unei firme care sa continue lucrarea ar insemna intarzierea cu cel putin trei luni a reluarii reabilitarii. De aceea, s-a optat pentru incredintarea directa a contractului care urmeaza sa fie supusa aprobarii CGMB. Directorul RATB nu a putut sa ofere un termen pana la care lucrarea de pe Calea Giulesti va fi gata, decat dupa incheierea noului contract. Pana atunci, locuitorilor din Giulesti nu le ramane decat sa indure cu stoicism problemele pe care le va crea santierul pe timpul iernii.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...