UPDATE: Corpul de control al Guvernului va verifica clauzele contractulului încheiat cu compania americană Bechtel.
_ _ _ _
UPDATE. Contactat de România Liberă, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a negat că ar fi anunţat rezilierea contractului cu compania americană Bechtel pentru luni. Politicianul a precizat că o ziaristă ar fi scris despre reziliere, însă el nu a declarat acest lucru.
„Nu s-a amânat nimic, nici n-am spus că se reziliază astăzi. O domnişoară de la Ziarul Financiar a scris, dar nu cred că aţi văzut undeva declaraţia mea. Sunt formalităţi multe, mai durează câteva zile, trebuie să aşteptăm”, a declarat Şova pentru România Liberă.
Mai exact, ministrul Dan Şova atrage atenţia că nu a spus că se reziliază contractul cu Bechtel şi că o jurnalistă a scris asta într-un articol. Ce nu explică Şova este de ce, deşi ştia încă de joia trecută că presa vuieşte pe tema acestui subiect, nu a ieşit public să clarifice situaţia.
Când jurnaliştii de la Digi 24 au scris, pe site-ul televiziunii, că Dan Şova a gafat când l-a lăsat pe ministrul de Externe francez să-l aştepte timp de 15 minute, Biroul de Presă al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investitii Străine a dat un comunicat în care preciza că „Dan Şova a ajuns la întalnire la ora stabilită şi i-a salutat pe cei prezenţi conform protocolului, după care le-a prezentat potenţialilor investitori spanioli principalele proiecte aflate pe agenda Guvernului României, invitându-i să participe activ la realizarea acestora”.
_ _ _ _
Săptămâna trecută, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a declarat că luni va fi reziliat contractul Bechtel.
Citeşte şi Şova: Contractul cu Bechtel va fi reziliat luni
În 2003, România a semnat contractul cu Bechtel, prin care compania americană s-a angajat să finalizeze autostrada Transilvania până în 2012. Suma care urma să le fie plătită americanilor de statul român s-ar fi ridicat la 2,2 miliarde de euro.
În prezent, se poate circula pe doar 52 din cei 452 de kilometri cât ar fi trebuit să măsoare autostrada Motivele care au dus la această contraperformanţă sunt legate şi de disputele politice de la Bucureşti. Până acum, Bechtel a încasat 1,2 miliarde de euro.
Citeşte şi Bechtel pleacă luni din România: din ce alte ţări a mai fost compania alungată cu scandal