Drulă a subliniat că salariile angajaților de la metrou au crescut într-un ritm inacceptabil şi lipsit de solidaritate faţă de milioane de români au fost afectaţi financiar din cauza pandemiei de coronavirus.
„Pentru 2021, suma cerută de Metrorex este de 1.040 miliarde lei, o sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, şi care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea naţională, în afară investiţiilor din fonduri europene)”, a adăugat Drulă.
„Domnul Ion Rădoi, şeful de sindicat de la Metrorex, a ieşit în spaţiul public spunând că dau «bombe». M-a acuzat că n-aş fi bine informat, aşa că iată cifrele seci legate de cât de bine a evoluat financiar Metrorex în ultimii cinci ani. Avem într-adevăr o bombă, dar e una cu ceas, domnule Rădoi. Situaţia companiei, care gestionează metroul bucureştean, este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puţin de 30%. Diferenţa este acoperită prin subvenţie de la bugetul naţional, prin Ministerul Transporturilor”, a scris Drulă, pe Facebook.
El a explica că subvenţie era de 297 milioane de lei, în 2016, iar anul trecut a ajuns la 683. „Pentru 2021, suma cerută de Metrorex este de 1.040 mil (1,04 MILIARDE!) lei. O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, şi care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea naţională, în afară investiţiilor din fonduri europene). Ca să fie limpede, aceştia sunt banii strânşi din taxele şi impozitele românilor din TOATĂ ŢARA. Şi dacă merg la metroul bucureştean, nu merg către alte cheltuieli şi investiţii din ţară”, a subliniat ministrul.