Pânza modei se rupe. Shein își înfruntă rivalul Temu într-o luptă pentru originalitate, furt și contrafacere
Shein își dă în judecată rivalul, susținând că Temu i-a furat modelele și și-a construit un imperiu prin contrafacere, încălcarea proprietății intelectuale și fraudă, relatează CNBC. În plângerea sa, Shein susține că Temu, deținut de PDD Holdings, sub „masca” de piață online legitimă, încurajează vânzătorii să fure modelele altor mărci, apoi îi împiedică să elimine produsele de pe platformă, chiar și după ce au recunoscut încălcarea. „Temu îi atrage pe consumatorii americani să descarce și să utilizeze aplicația sa mobilă, cu promisiuni de prețuri extrem de mici. Dar Temu nu profită de pe urma vânzării acestor produse, care au prețuri atât de mici”, se arată în plângere.
„Temu nu este un infractor obișnuit. Pentru a face publicitate versiunilor contrafăcute ale produselor Shein, Temu a reprodus imagini practic identice ale produselor Shein, protejate de drepturi de autor și le-a folosit sau i-a instruit pe vânzători să le folosească, promoțional, pe site-ul și aplicația mobilă Temu”, scrie în plângerea Shein. Compania merge mai departe și afirmă că Temu a pretins în mod fals că este Shein pe platforma X, în încercarea de „a direcționa clienții de la platforma Shein către platforma Temu.”
La rândul său, gigantul Temu reacționează.
„SHEIN, îngropat sub propriul munte de procese de proprietate intelectuală, are tupeul să fabrice acuzații împotriva altora, pentru același comportament inadecvat pentru care sunt dați ei în judecată, în mod repetat”, a declarat purtătorul de cuvânt al Temu.
Cei doi comercianți online au invadat piața online cu produse la prețuri foarte mici, iar acum se luptă pentru cota de piață.
Anul trecut, Temu a dat în judecată compania Shein, din cauza unor probleme legate de drepturile de autor și a acuzațiilor că aceasta folosește „intimidarea în stil mafiot a furnizorilor” pentru a-i constrânge să încheie acorduri de exclusivitate.
„Temu nu este un infractor obișnuit”, se arată în plângere. „Pentru a face publicitate versiunilor contrafăcute ale produselor Shein, Temu a reprodus imagini practic identice ale produselor Shein, protejate de drepturi de autor, și le-a folosit, sau i-a instruit pe vânzători să le folosească, ca imagini promoționale pe site-ul și aplicația mobilă Temu.”