Comercianții pot pierde foarte mult la venituri, din cauza plății cash la livrare
Un român din doi a efectuat o achiziţie online în 2023, ponderea acestui tip de comerţ în valoarea totală a comerţului din România fiind de 14%, conform datelor Statista, citate într-un raport întocmit de o platformă specializată în e-commerce.
Numărul românilor care au făcut achiziţii din mediul online a ajuns la circa 10 milioane. Preţul rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) şi checkout facil (29%).
”Comercianții care vor rămâne relevanți pe piață sunt cei care vor apela la noi tehnologii, precum cele de AI, machine learning și livrarea rapidă”, este de părere Elena Gheorghe, county manager PayU GPO România. Ea a mai declarat pentru profit.ro că este important să se pună la dispoziția clienților plata online, cu cardul, cu cardul în rate.
”În trecut am văzut că mulți dintre comercianți foloseau ca și primă opțiune plata la livrare cu cash. Văd o tendință de schimbare. Este foarte important să se înțeleagă că plata cu cash la livrare nu îi ajută foarte mult. În primă instanță le dă impresia că pot avea niște costuri mai mici, dar, de fapt, ei pot pierde foarte mult în venituri, pentru că plata cu cash la livrare are retur destul de mare, față de cea online. De exemplu, 11% la plata cu cash și undeva în jur de 3-5% la plata online”, mai spune Elena Gheorghe.
În România, 65% din plăți sunt cash în sectorul de e-commerce. Recent, a intrat în vigoare și Legea 406/2023 care reglementează cardurile bancare și plata cu cardul la comercianți. În plus, conține prevederi și pentru avansuri cash din magazine. Mai exact, prin această lege, toți comercianții sunt obligați să accepte și plata cu cardul.
Conform tendințelor actuale, în 2024, valoarea estimată a pieţei locale de e-commerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro, în condiţiile în care Millennials şi Generaţia X sunt cei mai activi cumpărători online, în România.