Noul produs al uzinei Dacia-Renault, Logan Prestige, este cel mai cautat automobil de pe piata constanteana. Cu un motor puternic si economic, dar si cu cateva schimbari binevenite, atat in exterior, cat si in interior, noua masina a captat deja interesul soferilor din intregul judet.
Vanzarile la noul model de Dacia Logan merg foarte bine, a declarat Constantin Olteanu, directorul SC Total Service International, concesionarul marcilor Dacia, Renault si Nissan. Showroomul situat pe bulevardul IC Bratianu este luat cu asalt de soferii dornici sa vada cea mai puternica masina construita vreodata in Romania. In fiecare zi, cel putin cinci constanteni comanda noul Logan, ceea ce face din acest model cea mai vanduta masina de pe piata constanteana. Avantajele acestuia sunt date in primul rand de motorul de 1,6 litri, care dezvolta 105 cai putere.
Facelift de succes
Schimbarile fata de celelalte variante de Logan sunt vizibile inca de la exterior. Barele de protectie sunt vopsite integral, iar manerele exterioare au acum culoarea caroseriei. Oglinzile exterioare au suprafata marita si sunt de asemenea vopsite in culoarea caroseriei. Pragurile de usa sunt inscriptionate cu numele marcii, iar stalpii centralei sunt acoperiti cu o bucata de material inchis la culoare. Jantele din aliaj usor au fost schimbate, iar portbagajul s-a "imbogatit” cu un buton de deschidere, dar si cu un eleron incorporat.
Ceasuri de bord albe
In interior, principala modificare aparuta sunt ceasurile de bord, pe fundal alb, ceea ce ofera o nota sport automobilului. Turometrul este gradat pana la sapte mii de turatii pe minut si contine inclusiv o zona rosie. Tapiteria este noua, ca de altfel si mocheta. Consola centrala are un aspect specific, fiind desenata cu simboluri care se regasesc in sigla Dacia. Aeratoarele au un cotur cu aspect de aluminiu, la fel ca si manerele interioare ale usilor. Volanul si schimbatorul de viteze sunt imbracate in piele, iar acesta din urma are insertii de aluminiu. In plus, Prestige este echipat cu un radio-CD Blaupunkt cu fata detasabila, blocuri optice spate tip "cristal”, iar gama de culori a fost imbogatita cu patru noi culori: gri platine, gri comete, bej toundra si albastru mineral.
Motor de Megane
Principala solutie a noului Logan este propulsorul pe benzina de 1,6 litri si 16 valve, care dezvolta 105 cai putere. Motorul, preluat de pe Renault Megane, reuseste un consum de combustibil de 7,1 litri/100 km, in regim mixt, adica mai putin decat toate celelalte modele pe benzina. In ciclu urban, consumul este de 9,2 l, iar in ciclu extraurban Prestige va consuma numai 5,9 l. Performantele dinamice sunt mult imbunatatite. Astfel, viteza maxima atinsa este de 183 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,3%.
Motorul respecta normele Euro 4 de poluare.
La dotarile standard sunt incluse, printre altele, si ABS Bosch, airbaguri frontale pentru sofer si pasager, pachet de siguranta (trusa medicala, triunghi de presemnalizare, stingator de incendiu), servodirectie, computer de bord cu sase functii (kilometraj general, kilometraj partial, carburant utilizat, consum mediu, autonomie previzibila, viteza medie), proiectoare de ceata. Prestige beneficiaza in continuare de toate atuurile Loganului: portbagaj imens, de 510 litri, fiabilitate Renault, preturi foarte mici de exploatare.
Pretul unui Logan Prestige este de 9.900 de euro.