7.4 C
București
vineri, 20 decembrie 2024
AcasăLifestyleFoodAdio, "Big Mac". McDonald's nu mai poate folosi marca

Adio, „Big Mac”. McDonald’s nu mai poate folosi marca

Tribunalul UE a decis că McDonald’s nu mai poate folosi marca „Big Mac” pentru produsele din carne de pasăre. Oficialii au constatat că gigantul fast-food nu l-a „utilizat serios pe o perioadă continuă de cinci ani”.

McDonald’s nu are dreptul de a folosi termenul „Big Mac” pentru produsele din carne de pasăre în Europa, deoarece nu a dovedit o utilizare serioasă pe o perioadă continuă de cinci ani, a declarat a doua instanță supremă din regiune, o victorie parțială pentru rivalul irlandez Supermac’s într-o dispută de lungă durată privind marca comercială, notează Reuters.

Hotărârea Tribunalului cu sediul în Luxemburg s-a axat pe încercarea Supermac’s de a revoca, în 2017, utilizarea de către McDonald’s a numelui „Big Mac”, pe care compania americană îl înregistrase în 1996 pentru produsele din carne și pasăre și pentru serviciile prestate în restaurante.

Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a respins cererea de revocare a Supermac și a confirmat utilizarea de către McDonald’s a termenului pentru sandvișurile cu carne și pui, ceea ce a determinat compania irlandeză să conteste decizia.

Supermac’s, care și-a deschis primele restaurante în Galway în 1978 și care a încercat să se extindă în Regatul Unit și în Europa, vinde burgeri din carne de vită și de pui, precum și nuggets și sandvișuri cu pui prăjit.

Fondatorul Supermac’s, Pat McDonagh, a declarat pentru postul irlandez Newstalk Radio că decizia este „o mare victorie pentru oricine poartă numele de familie Mac”.

„Înseamnă că ne putem extinde cu Supermac’s în întreaga UE, așa că asta este o mare victorie pentru noi astăzi”, a declarat el la postul de radio.

Proprietarii de mărci comerciale ar trebui să fie atenți la această hotărâre, a declarat avocatul Pinsent Masons IP Matthew Harris.

„Acesta este un semnal de alarmă uriaș, iar proprietarii de mărci cunoscute nu se pot baza pur și simplu pe premisa «este evident că publicul cunoaște marca și că am folosit-o»”, a spus el.

Tribunalul constată că McDonald’s nu a dovedit că marca contestată a făcut obiectul unei utilizări serioase în ceea ce privește produsele „sandvișuri cu pui”, produsele „alimente preparate din produse de pasăre” și „serviciile prestate sau asociate cu exploatarea restaurantelor și a restaurantelor sau alte unități sau facilități care au ca obiect de activitate furnizarea de alimente și băuturi pregătite pentru consum și pentru facilități de tip „drive-through”; prepararea de produse alimentare pentru a fi transportate”.

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Dan Șucu a oferit răspunsul pe care toată lumea îl aștepta: „Am studiat acest fenomen”

Dan Șucu, în vârstă de 61 de ani, este noul patron al clubului italian Genoa, după ce a plătit 40 de milioane de euro...

Inflația, monedele slabe și deficitele bugetare frânează relaxarea monetară din Europa de Est

Băncile centrale din Europa de Est evită să reducă dobânzile, spre deosebire de tendința globală de ieftinire a creditului, pe fondul inflației persistente și...

ANM: Cod galben de ninsori, viscol și vânt puternic în mai multe județe

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) anunță vreme severă până duminică dimineața, cu precipitații extinse în cea mai mare parte a țării. În Transilvania și...
Ultima oră
Pe aceeași temă