Autostrada care va ocoli municipiul Constanta, componenta a cordiorului IV Pan European, se va realiza in trei ani si va costa 605,406 milioane lei RON. Indicatorii tehnico-economici pentru aceasta investitie au fost aprobati de Guvern. Astfel, varianta ocolitoare a municipiului Constanta va fi situata intre DN22 si DN39. Traseul proiectat al variantei se desprinde din DN2A, din locali-tatea Ovidiu (de la podul peste canalul navigabil Poarta Alba-Midia Navodari), ocoleste municipiul Constanta pe la vest, intersecteaza DN3 la km 254 si magistrala M800 de cale ferata, inainte de triajul Palas. Punctul final al acestei centuri ocolitoare va fi Poarta 9 a Portului Constanta.
Proiectul va fi finantat dintr-un credit extern acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si, in completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Guvernul arata ca realizarea acestei variante ocolitoare prezinta mai multe avantaje, printre care se numara degrevarea aglomerarilor in trafic de tranzit, reducerea costurilor de transport, reducerea timpului de parcurs, sporirea gradului de confort si de siguranta a circulatiei.
Autoritatile mai sustin ca autostrada Bucuresti-Constanta, ca parte a Coridorului IV, reprezinta o prioritate in vederea indeplinirii angajamentelor asumate de Romania prin Tratatul de aderare in ceea ce priveste politica transporturilor.
Alta investitie
Executivul are in vizor, pe langa constructia variantei ocolitoare a Constantei, si reabilitarea liniei de cale ferata Baneasa-Fetesti, tot o componenta a Coridorului IV. Pe aceasta linie trenurile pot circula cu o viteza maxima de 160 km pe ora. Guvernul a infiintat deja o comisie speciala care va evalua daca aceasta lucrare este de interes national si daca satisface criteriile declararii utilitatii publice. Comisia este condusa de Ioan Andreica, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Din comisie fac parte specialisti in transporturi, cadastru si finante, arhitecti, reprezentanti ai autoritatilor locale. Acestia vor stabili daca investitia poate fi realizata fara a se recurge la exproprieri.