Adidas, unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de haine, vrea să retragă de la vânzare tricoul cu numărul 44 al naționalei de fotbal a Germaniei. Motivul invocat este cifra de pe tricou, care a fost stilizată în așa fel încât seamănă cu un simbol nazist, scrie Agerpres, peluat de b1tv.ro.
Tricoul cu numărul 44 al naționale de fotbal a Germaniei, retras de la vânzare din magazinele Adidas
„Sigur vom bloca personalizarea tricourilor în online”, a spus purtătorul de cuvânt al Adidas, Oliver Bruggen.
Design-ul numărului 44 a fost criticat de mai multe persoane care susțin că cifra este asemănătoare cu simbolul a ceea ce a fost Schutzstaffel (SS), o organizaţie paramilitară înfiinţată de Adolf Hitler şi Partidul Nazist.
„Federaţia de Fotbal (DFB) şi partenerul comercial al acesteia, 11teamsports, sunt responsabile pentru proiectarea numelor şi numerelor”, pe tricouri, a transmis Bruggen.
„Oameni din aproximativ 100 de ţări lucrează la Adidas, iar compania se pronunţă pentru promovarea diversităţii şi incluziunii. Ne opunem activ xenofobiei, antisemitismului, violenţei şi urii în orice formă a ei”, a adăugat el.
Adidas „respinge cu fermitate orice sugestie că ar fi făcut-o intenționat”, a mai spus purtătorul de cuvânt.
VIDEO. Tricourile lui Messi se vând cu milioane de euro
Licitația pentru șase tricouri purtate de Lionel Messi în timpul triumfului Argentinei la Cupa Mondială din 2022 s-a încheiat joi (14 decembrie), obiectele de colecție fiind vândute cu 7,8 milioane de dolari.
“Mirosul este un lucru pe care cu siguranță trebuie să îl luăm în considerare. Dar, în același timp, de obicei, colecționarilor nu le pasă într-un fel sau altul… Dar în acest caz toate miros bine”, a declarat Brahm Wachter, șeful departamentului de obiecte de colecție moderne de la Sotheby’s.
Colecția a inclus tricoul pe care l-a purtat în prima repriză a finalei din Qatar.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!