Producătorii germani de automobile Mercedes-Benz și BMW și-au văzut vânzările în China scăzute în al treilea trimestru, au declarat cele două companii marți, Mercedes fiind afectat de problemele lanțului de aprovizionare și de schimbările de model.
Problemele de aprovizionare ale Mercedes-Benz i-au afectat vânzările globale, care au scăzut cu 4% de la an la an în iulie-septembrie, deși compania a spus că este încă pe cale să-și îndeplinească indicațiile pentru întregul an pentru o creștere constantă a vânzărilor.
„Volumele au fost afectate de o schimbare a modelului pentru Clasa E și de un blocaj al lanțului de aprovizionare care a restrâns disponibilitatea GLC (model SUV de lux)”, a spus compania într-un comunicat, în timp ce a raportat că o scădere a cifrelor de gros la nivel mondial la 510.600. vehicule în al treilea trimestru. Vânzările din China au scăzut cu 12% față de un an mai devreme.
BMW s-a descurcat mai bine, raportând o creștere cu 5,8% a vânzărilor sale globale cu amănuntul la 621.699 de vehicule în iulie-septembrie, dar a declarat că vânzările cu amănuntul în China ale modelelor BMW și Mini au scăzut cu 1,8%.
Producătorii de mașini s-au luptat în China în acest an cu cererea slăbită și creșterea prețurilor, deși vânzările de vehicule de pasageri au revenit pe creștere în august.
BMW a informat că vânzările din China până în prezent au crescut cu 1,7%, în ciuda scăderii vânzărilor în trimestrul al treilea, în timp ce cifrele en-gross ale Mercedes-Benz la nouă luni au fost la nivelul anului precedent.
Mercedes-Benz a declarat că vânzările sale totale la nivel global în acest an au crescut până acum cu 2% față de anul trecut.
BMW a declarat că vânzările sale globale au crescut cu 5,1% în acest an.