2 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSocialEvenimentDe ziua Bucureștiului, comunitatea Sectorului 4 a dăruit Capitalei un nou parc:...

De ziua Bucureștiului, comunitatea Sectorului 4 a dăruit Capitalei un nou parc: Parcul Tudor Arghezi

Un cadou inedit pentru Capitală! Pe 20 septembrie, de Ziua Bucureștiului, când s-au împlinit 564 de ani de la prima atestare documentară a orașului, comunitatea Sectorului 4 a dăruit Capitalei un parc nou. Parcul Tudor Arghezi, cel mai nou parc din București, și-a deschis larg porțile pentru toți cei care vor dori să se destindă și să socializeze, într-o oază de verdeață și de liniște. Imediat după inaugurare, spațiul a devenit neîncăpător pentru sutele de oameni care așteptau deja la intrare.

Situat pe bulevardul Metalurgiei din Sectorul 4, într-o zonă aflată în plină dezvoltare urbanistică, în care foarte multe familii tinere au ales în ultimii ani să își întemeieze un cămin, parcul Tudor Arghezi se întinde, în momentul de față, pe circa 4 hectare. Proiectat inițial pentru o suprafață mai mică, parcul a fost extins treptat prin expropriere, pentru a crește suprafața verde a acestei zone care, până la apariția lui, nu oferea nicio facilitate de petrecere a timpului în aer liber.

Această necesitate a fost punctată de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, la momentul deschiderii porților noului parc. „Nu este o întâmplare că astăzi, de ziua Bucureștiului, reușim să îmbogățim rezerva verde a orașului cu încă un parc, Parcul Tudor Arghezi. Asigur oamenii că aceasta nu este dimensiunea finală a parcului, de 4 hectare. Continuăm procedurile de expropriere, astfel încât să reușim cel puțin dublarea suprafeței actuale. Imediat ce reușim acest lucru, spațiul pe care îl vom obține îl vom dedica sportului, pentru că acesta este și tema acestui parc, în care avem pistă de alergare, pistă de biciclete, de trotinete și aparate de fitness”, a declarat edilul Daniel Băluță.

Amenajat conform necesităților oamenilor care locuiesc în zona Metalurgiei, cu contribuția masivă a celor de la Totul Verde, parcul are, în acest moment, o generoasă zonă verde pentru cei care vor să se plimbe în natură, dar și zone dedicate activităților sporturilor în aer liber: pistă de atletism cu o lungime de 1670 metri, o pistă pentru biciclete și o zonă de fitness. Mai mult, în imediata apropiere, au fost amenajate nu mai puțin de 14 terenuri de sport, unde iubitorii de mișcare pot practica diferite sporturi cu mingea. În preajma lor, cei de la Totul Verde au început, deja, să planteze 50 de copaci. În interiorul parcului au fost amenajate o plajă ecologică, un spațiu special pentru animalele de companie, precum și o parcare supraetajată de 150 de locuri. Atracția principală a parcului, însă, o reprezintă fântâna arteziană muzicală, ce le va oferi vizitatorilor, în fiecare seară, un inedit spectacol de lumină și culoare. În perioada următoare, având în vedere dezvoltarea demografică accelerată a zonei de sud a Sectorului 4, autoritatea locală are deja în plan dublarea suprafeței acestui parc și completarea lui cu facilități care să răspundă cerințelor celor care locuiesc în această parte a orașului.

Băluță construiește un aeroport în sudul Capitalei

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4  a continuat și, tot ca o surpriză de ziua Bucureștiului, a anunțat faptul că, împreună cu Consiliul Județean Giurgiu, Sectorul 4 pregătește construirea unui aeroport internațional în zona de sud a Capitalei. Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Bucureștiului va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment.

„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiție publică, a statului român, și va rămâne în proprietatea statului român”, a mai spus edilul, care a continuat oferind și câteva argumente de ordin economic și social care stau la baza inițierii proiectului anterior menționat.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă